Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ / DIDACTICS OF BIOLOGY
ΚωδικόςEC.ENB.7.7
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕυφημία Παπαθεοδώρου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001681

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 52
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600148468

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΒιολογίας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Ι3 (206)
ΗμερολόγιοΤρίτη 13:00 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση και εφαρμογή θεωριών μάθησης, μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης, Κατανόηση του ρόλου του καθηγητή, Ικανότητα χειρισμού εκπαιδευτικού λογισμικού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή, Θεωρίες Μάθησης, Διδακτικός Σχεδιασμός, Σχέδια Μαθημάτων, Αξιολόγηση – θεωρία, Αξιολόγηση – πράξη, Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Διδασκαλία, Διδακτικές Δεξιότητες, Αναλυτικό Πρόγραμμα. Φροντιστήριο-Εργαστήριο: Δημιουργία σχεδίου μαθήματος για διδασκαλία εννοιών περιλαμβανόμενων σε διδακτική ενότητα των σχολικών εγχειριδίων της α΄, β΄ ή γ΄ Γυμνασίου (θεματολογία ενότητας, διάρκεια μαθήματος, χαρακτηριστικά μαθητών, σκοπός και στόχοι, μεθοδολογία, φύλλα εργασίας με δραστηριότητες μαθητών και οδηγίες προς εκπαιδευτικούς, φύλλα αξιολόγησης). Πραγματοποίηση μικροδιδασκαλίας που σχετίζεται με την αυτο- και ετερο-αξιολόγηση διδασκόντων για βελτίωση των διδακτικών προσεγγίσεων και δεξιοτήτων τους μέσω αλληλεπίδρασης με εξειδικευμένο κοινό (15λεπτη παρουσίαση από φοιτητές βιολογικών εννοιών με πρότυπη μεθοδολογία και αξιολόγηση της διδακτικής πρότασης από τους άλλους φοιτητές).
Λέξεις Κλειδιά
Μάθηση, Διδασκαλία, Αξιολόγηση, Μικροδιδασκαλία, Βιολογικές έννοιες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Εργαστηριακή Άσκηση180,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων592,4
Φροντιστήριο100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαμορφωτική Αξιολόγηση, Συμπερασματική αξιολόγηση μέσω γραπτών εξετάσεων
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ζόγκα Β. (2008). ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ. Εκδόσεις Μεταίχμιο 2. Ζόγκα Β. (2007). Η ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ. ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ. Εκδόσεις Μεταίχμιο
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-12-2020