Τίτλος | GREEK NATURE: BIODΙVERSITY, CONSERVATION AND ECOSYSTEM SERVICES / GREEK NATURE: BIODΙVERSITY, CONSERVATION AND ECOSYSTEM SERVICES |
Κωδικός | ES4059 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Βιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ανδρέας Δρούζας |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600017232 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ERASMUS | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | GREEK NATURE: BIODΙVERSITY, CONSERVATION AND ECOSYSTEM SERVICES |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 5 |
Class ID | 600148476
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600148476
- eLearning: https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=12545
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές
(i) θα έχουν μια αποκτήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για την Ελληνική φύση και θα έχουν αντιληφθεί τους παράγοντες που έχουν συντελέσει ώστε να έχει σήμερα η χώρα υψηλή ποικιλότητα σε επίπεδο χλωρίδας και πανίδας,
ii) θα έχουν εμβαθύνει σε χαρακτηριστικά της Ελληνικής χλωρίδας και πανίδας, ποικιλότητας βλάστησης, οικοσυστημάτων θαλάσσιων και γλυκού νερού, καθώς και στη χρήση γενετικών δεικτών για τη μελέτη της πανίδας,
iii) θα έχουν κατανοήσει θέματα που αφορούν απειλές που υφίσταται η βιοποικιλότητα της Ελλάδας, προσπάθειες για τη διατήρησή της (συμπεριλαμβανομένου του δικτύου Natura-2000 Network) όπως και οικοσυστημικές υπηρεσίες
iv) θα έχουν εξοικειωθεί με αντιπροσωπευτικούς τύπους οικοσυστημάτων και είδη χλωρίδας και πανίδας.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Geological history of Greece, factors influencing the current diversity of the Greek flora and fauna. Terrestrial ecosystems. i) Fauna: Diversity and conservation status of land snails, amphibians, reptiles, and mammals of Greece. Phylogeography of the Greek fauna (genetic diversity, molecular markers and new genomic approaches). Genetics and conservation. ii) Flora-Vegetation: Glaciations and their influence on Greek flora; refugia. Plant migration routes towards Greece. Endemism. Floristic regions of Greece. Vegetation differentiation in Greece (main ecological and geographical gradients of vascular plant species distribution at the community level). Marine Ecosystems: Main oceanographic features of the Mediterranean Sea and climatic differences among basins. Structure and function of Mediterranean marine food webs and habitats. Distribution and description of marine organisms and their role in the marine ecosystem. Exploitation patterns and biomass status of stocks within the framework of Common Fisheries Policy (CFP) and Marine Strategy Framework Directive (MSFD). Freshwater ecosystems. i) Abiotic environment: Water distribution on earth, lakes and rivers, dam lakes, wetlands, Greek freshwaters (distribution, morphometry, chemical status), Water Framework Directive 2000/60/EC (Ecological status of Greek lakes). ii) Freshwater fish: Fish morphology, diversity, taxonomy, distribution, the Greek freshwater fish fauna. Threats and Conservation of biodiversity – The Natura 2000 Network. Driving forces and threats to biodiversity. Strategies of biodiversity conservation at European and National level. Natura 2000 network in Greece. Special characteristics of biodiversity in Greece. Biodiversity based ecosystem services. Regulating, supporting, provisioning and cultural ecosystem services.
Preparation of an assignment (equivalent to 1 ECTS)
Practicals: Aquamaps, FishBase, a dive with an underwater drone, how to crash a fish stock, Natura 2000 database.
Field trips (optional, only in the spring semester): 1. Visit to Olympus National Park (NATURA2000 site) and the information Center of the Park; 2. Exploration of habitats diversity in a protected site of the Greek Natura 2000 network and evaluation of their conservation status; 3. Excursion aiming to familiarise the students with the identification in the field of the most common vertebrates and invertebrates of Greece.
Λέξεις Κλειδιά
Ελληνική Φύση, Βιοποικιλότητα, Διατήρηση, Οικοσυστημικές υπηρεσίες, Χλωρίδα, Πανίδα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 42 | 1,7 | ✓ | ✓ | |
Άσκηση Πεδίου | ✓ | ✓ | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 80 | 3,2 | |||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 25 | 1 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-01-2021