Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / INTRODUCTION TO PSYCHOLINGUISTICS
ΚωδικόςΓλ4-337
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ ΙΙ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007070

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148481

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 08:30 έως 11:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές/φοιτήτριες να μπορούν: 1. να εφαρμόζουν τις γενικές αρχές της ψυχογλωσσολογίας στη διερεύνηση της γλωσσικής παραγωγής και κατανόησης 2. να συγκρίνουν και να αξιολογούν γλωσσολογικές προσεγγίσεις βασιζόμενοι/-ες σε πειραματικά πορίσματα επεξεργασίας γλώσσας από τυπικούς και μη-τυπικούς πληθυσμούς 3. να επεξεργάζονται και να προσεγγίζουν κριτικά ερευνητικά άρθρα και μελέτες στο χώρο της ψυχογλωσσολογίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει μια εισαγωγή στην έννοια και στη μεθοδολογία της επιστήμης της ψυχογλωσσολογίας καθώς και σε θέματα που αφορούν στην κατανόηση και παραγωγή της γλώσσας σε επίπεδο λέξης και πρότασης αντλώντας παραδείγματα από το λόγο νευρο-τυπικών ομιλητών καθώς επίσης και από επίκτητες και εξελικτικές διαταραχές του λόγου. Επιμέρους ζητήματα αφορούν στην εξέταση πειραματικών δεδομένων από τις περιοχές της κατάκτησης μητρικής γλώσσας, της λεξικής αναγνώρισης, της οργάνωσης του νοητικού λεξικού, της επεξεργασίας προτάσεων, της σχέσης γλώσσας και επιτελικών ικανοτήτων σε τυπικούς και μη-τυπικούς μονόγλωσσους και δίγλωσσους πληθυσμούς παιδιών και ενηλίκων.
Λέξεις Κλειδιά
γλωσσική επεξεργασία, γλωσσικές διαταραχές, επιτελικές ικανότητες, διγλωσσία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις150
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τελική γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Harley, T. (2001). The Psychology of Language: From Data to Theory. New York, NY: Psychology Press.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Carroll, D. W. (2004). Psychology of language. Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning. Field, J. (2004). Psycholinguistics. The key concepts. London: Routledge. Pinker, S. (1994). The language instinct. New York: Perennial Classics. Pinker, S. (2007). The stuff of thought: Language as a window into human nature. New York: Viking.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-03-2016