Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / PERSPECTIVES AND LITERARY TEXTS
ΚωδικόςΛογ6-386
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600010071

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148484

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 16:00 έως 18:30
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακοί Στόχοι -ικανότητα σωστής εφαρμογής των βασικών όρων και εννοιών της θεωρίας λογοτεχνίας ώστε να μπορεί να γίνει εφαρμογή τους σε ένα πλήθος κειμένων -κατανόηση των σκοπών της κάθε προσέγγισης και των διαφορών μεταξύ τους -κατανόηση των ζητημάτων που απασχολούν τη σύγχρονη θεωρία λογοτεχνίας -ανάπτυξη των αναλυτικών δεξιοτήτων και καλλιέργεια ευαισθησίας απέναντι στην λογοτεχνία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η εξοικείωση φοιτητριών/τών με τη θεωρία λογοτεχνίας, εστιάζοντας στους τρόπους με τους οποίους μπορεί να διαφωτίσει τα λογοτεχνικά κείμενα και να ενισχύσει έτσι την κατανόηση, εκτίμηση και κυρίως απόλαυσή τους. Θα ασχοληθούμε με βασικούς όρους, έννοιες και σχολές που αναπτύχθηκαν τους τελευταίους αιώνες, όπως ο Φορμαλισμός, ο Μαρξισμός, η Ψυχανάλυση και η Αποδόμηση. Κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν είναι: πως λειτουργούν τα λογοτεχνικά κείμενα, ποια είναι η αξία τους, πως αλληλοεπιδρούν με την κοινωνία, την ιδεολογία, την ιστορία, τι αλήθειες κρύβουν και πως μπορούμε να τις ξεκλειδώσουμε, και τέλος πως διαφέρουν από άλλες μορφές γραφής; Κάθε εβδομάδα θα εξετάζεται ένα ερμηνευτικό μοντέλο μέσα από την εφαρμογή του σε ένα κείμενο, ώστε να συζητηθούν τα οφέλη και τα μειονεκτήματά του. Η εφαρμογή τους θα γίνει σε ποικίλα λογοτεχνικά και πολιτισμικά κείμενα. Μαθησιακοί Στόχοι -ικανότητα σωστής εφαρμογής των βασικών όρων και εννοιών της θεωρίας λογοτεχνίας ώστε να μπορεί να γίνει εφαρμογή τους σε ένα πλήθος κειμένων -κατανόηση των σκοπών της κάθε προσέγγισης και των διαφορών μεταξύ τους -κατανόηση των ζητημάτων που απασχολούν τη σύγχρονη θεωρία λογοτεχνίας -ανάπτυξη των αναλυτικών δεξιοτήτων και καλλιέργεια ευαισθησίας απέναντι στην λογοτεχνία Μέθοδος Αξιολόγησης: παρουσιάσεις μέσα στην τάξη (προαιρετικό), ερευνητική εργασία (προαιρετικό) καθώς και οι τελικές εξετάσεις.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδος Αξιολόγησης: παρουσιάσεις μέσα στην τάξη (προαιρετικό), ερευνητική εργασία (προαιρετικό) καθώς και οι τελικές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-06-2018