Τίτλος | ΗΘΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ / 20th Century Moral Theories |
Κωδικός | Φ366 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ελένη Καλοκαιρινού |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ |
Χαρακτηρισμός Μαθήματος | Μαθήματα Φιλοσοφικής σχολής |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280009506 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 49
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Ελεύθερη Επιλογή | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Φιλοσοφία | Υποχρεωτικό Κατ' Επιλ. Κατεύθυνσης | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | Ηθικές θεωρίες του 20ού αιώνα |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600148909
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 7 (108) |
Ημερολόγιο | Τρίτη 13:30 έως 16:00 |
Τύπος Μαθήματος
- Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600148909
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
*Να συλλάβουν τις πιο σημαντικές έννοιες - κλειδιά της (σύγχρονης) ηθικής φιλοσοφίας.
*Να μάθουν να διακρίνουν τις ποικίλες ηθικές έννοιες τη μια από την άλλη.
*Να μάθουν να στοχάζονται τις ηθικές έννοιες.
*Να μάθουν να αναλύουν τις ηθικές έννοιες.
*Να μάθουν πώς εφαρμόζονται οι βασικές ηθικές έννοιες στην καθημερινή ζωή.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μετά από μια σύντομη εισαγωγή στις βασικές έννοιες της ηθικής, όπως είναι η σύγκρουση των καθηκόντων, τα καθήκοντα προς τον εαυτό μου και ο ηθικός έπαινος και η αποδοκιμασία, εξετάζονται οι βασικότερες ηθικές θεωρίες του 20ού αιώνα. Όπως καθίσταται σαφές από τη μελέτη των θεωριών αυτών, δεν μπορεί κανείς να αποτιμήσει την εγκυρότητα των κριτηρίων που εκάστη προβάλλει, εάν προηγουμένως δεν αντιληφθεί τις οντολογικές, γνωσιολογικές, λογικές/σημασιολογικές και ψυχολογικές θέσεις τις οποίες προϋποθέτουν. Με τον τρόπο αυτό η ηθική διερεύνηση του 20ού και του 21ου αιώνα καθίσταται περισσότερο μετα‐ηθική παρά ηθική με τη συνήθη σημασία του όρου.
Λέξεις Κλειδιά
ηθική, καθήκον, υποχρέωση, φυσιοκρατία, καθολική επιτακτικοκρατία, G.E.Moore, C.L.Stevenson, R.M.Hare
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιβλίο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ρ.Φ. 'Ατκινσον, Εισαγωγή στην ηθική φιλοσοφία με παράρτημα, β' έκδοση, μτφρ. Ελένη Καλοκαιρινού Σύγχρονη Παιδεία, Θεσσαλονίκη 2012,
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
W.D. Hudosn, Modern Moral Philosophy, Macmillan 1983.
W.D. Hudson, A Century of Moral Philosophy, Lutterworth Press, London 1980.
R.M. Hare, Freedom and Reason, Oxford University Press, Oxford 1963.
R.M. Hare, Moral Thinking. Its levels, method and point, Clarendon Press, Oxford 1981.
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-12-2020