Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(19ος-20ος αι) / Issues in History of Modern Greek Education, 19th & 20th centuries
ΚωδικόςΠ1504
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλενη Καραμανωλη
Γνωστικό ΑντικείμενοΚατεύθυνση Παιδαγωγικής
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009204

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 28
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(19ος-20ος αι)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148928

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 113 (112)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Επαφή με τα κύρια επιστημολογικά προβλήματα της ιστοριογραφίας της εκπαίδευσης. 2. Ερμηνευτικά σχήματα για τη θεμελίωση και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών συστημάτων γενικά και του ελληνικού ειδικότερα. 3. Κατανόηση και αξιολόγηση των ιδεολογικών και επιστημολογικών ρευμάτων που επηρεάζουν τις εξελίξεις στον τομέα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων. 4. Παραδειγματική – πολυπρισματική προσέγγιση μεταρρυθμιστικών επεισοδίων με εστίαση στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964-65.
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιστημολογικά θέματα ιστοριογραφίας της ελληνικής εκπαίδευσης. Ιστορία της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτική Πολιτική. Θεμελίωση και εξέλιξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ανατομία συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προβλημάτων και παιδαγωγικών θεμάτων, με έμφαση στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964-65, η οποία προσεγγίζεται ερευνητικά με βάση πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές και πολυπρισματικά, δηλαδή με ποικιλία πηγών και ερμηνευτικών οπτικών (νομοθετικά κείμενα, βιβλιογραφία, εφημερίδες, ανακοινώσεις επιστημονικών φορέων της εποχής, αντιδράσεις σωματείων και ενώσεων, κινηματογραφικές ταινίες κ.λπ.).
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτική Πολιτική, πήγες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1. Ηλεκτρονικά αρχεία (σε DVD ή στην ιστοσελίδα του Τμήματος) 2. Forum Τμήματος. 3. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών502
Εξετάσεις10,0
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κυπριανός, Π. (2009). Συγκριτική ιστορία της Ελληνικής εκπαίδευσης (2η εκδ.). Αθήνα: Βιβλιόραμα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Σημειώσεις του διδάσκοντος (προσβάσιμες σε ηλεκτρονική μορφή). 2. Εκτενής βιβλιογραφία για την Ιστοριογραφία της Εκπαίδευσης, την Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης γενικά και τη Μεταρρύθμιση του 1964-65 ειδικότερα με τα ηλεκτρονικά αρχεία του μαθήματος.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-03-2020