Τίτλος | ΧΑΟΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ / Chaotic Dynamics |
Κωδικός | ΓΘΕ212 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Φυσικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Ευθυμία Μελετλίδου |
Χαρακτηρισμός Μαθήματος | Μαθήματα Τμήματος |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014058 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Φυσικής (2012-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 122
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ | 7 | 4 | 4 |
Τίτλος | ΧΑΟΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600150601
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600150601
- Άλλη: www.efi-meletlidou.com
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
- ΜΑΥ201 ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
- ΜΑΥ202 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Θα γνωρίζουν για τις μονοδιάστατες απεικονίσεις και τη λογιστική απεικόνιση.
2. Θα ξέρουν τι είναι το χάος και τι επίδραση έχει στη ζωή μας.
3. Θα μπορούν να βρίσκουν τα σταθερά σημεία μιας μη γραμμικής διδιάστατης απεικόνισης.
4. Θα μπορούν να γραμμικοποιούν γύρω από σταθερά σημεία διδιάστατων απεικονίσεων και να βρίσκουν τη λύση.
5. Θα αντιλαμβάνονται τις εγκάρσιες τομές των ευσταθών και των ασταθών πολλαπλοτήτων ενός σάγματος και πώς αυτό μπορεί να μας οδηγήσει στο χάος.
Γενικές Ικανότητες
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μονοδιάστατες απεικονίσεις, σταθερά σημεία, περιοδικά σημεία, η λογιστική απεικόνιση, ορισμός του χάους, ιδιότητες του χάους, η μετατόπιση της υποδιαστολής σε απλά άπειρες ακολουθίες δύο συμβόλων., απόδειξη ότι είναι χαοτική, το σύνολο Cantor του μεσαίου τρίτου, διδιάστατες απεικονίσεις, γραμμικές διδιάτατες απεικονίσεις, τα είδη των σταθερών σημείων και η ευστάθεια τους, από το γραμμικό σύστημα στο μη γραμμικό, εγκάρσιες τομές της ασταθούς και της ευσταθούς πολλαπλότητας ενός σάγματος, δημιουργία πετάλου του Smale και χάους, το πέταλο του Smale.
Λέξεις Κλειδιά
Nonlinear systems
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρησιμοποιώ φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή σε κάποια μαθήματα για να δείξω συγκεκριμένα πολύπλοκα σχήματα. Επιπλέον οι φοιτητές επικοινωνούν μαζί μου για οποιοδήποτε θέμα τους ενδιαφέρει και μέσω e-mail.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,3 | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 81 | 2,7 | |||
Σύνολο | 120 | 4 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γ. Βουγιατζής, Ε. Μελετλίδου "Εισαγωγή στα Μη Γραμμικά Δυναμικά Συστήματα" (Κάλλιππος).
Α. Μπούντης "Δυναμικά Συστήματα και Χάος"
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-05-2020