Τίτλος | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / L9-E2 SPATIAL ENVIRONMENTAL PLANNING |
Κωδικός | Ε9-Ε2 |
Σχολή | Πολυτεχνική |
Τμήμα | Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Διονύσιος Λατινόπουλος |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 20002281 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης (2020-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | 9 | 5 | 5 |
Τίτλος | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Class ID | 600153508
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Πολυτεχνείο - πτέρυγα Β (Πολιτικών Μηχ.) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | Β1 (297) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 09:00 έως 13:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600153508
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=5707
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση τόσο με το θεσμικό πλαίσιο του χωροταξικού σχεδιασμού όσο και με την εκπόνηση σχεδίων οργάνωσης του χώρου σε περιφερειακό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη επίκαιρα περιβαλλοντικά ζητήματα
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποσαφηνίζει τις έννοιες του χωρικού/χωροταξικού σχεδιασμού σε σχέση με τα κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα. Ειδικότερα αναλύονται τα βασικά θεσμικά και τεχνικά εργαλεία του ελληνικού συστήματος χωροταξικού σχεδιασμού, όπως: επίπεδα, περιεχόμενο, θεσμικό πλαίσιο, φορείς, αρμοδιότητες και διαδικασίες σχεδιασμού. Επίσης αναλύονται θέματα περιφερειακών πολιτικών δίνοντας έμφαση στην περιβαλλοντική τους διάσταση (επιπτώσεις των περιφερειακών πολιτικών στο περιβάλλον, εντοπισμός και εκτίμηση περιβαλλοντικών πιέσεων, ανάλυση με τη βοήθεια συστήματος δεικτών αειφορίας).
Η ανάλυση πραγματοποιείται σε χωρικές ενότητες με ιδιαίτερα χωροταξικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά: (α) παράκτιες ζώνες, (β) ορεινές περιοχές, (γ) προστατευόμενες περιοχές, (δ) λεκάνες απορροής.
Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές πραγματοποιούν ομαδική εργασία, η οποία εστιάζει στην επεξεργασία ενός συγκεκριμένου θέματος εφαρμογής. Τα βασικά στάδια της εργασίας είναι: (α) η διάγνωση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης (χωροταξικών, αναπτυξιακών, περιβαλλοντικών προβλημάτων) και (β) η σύνταξη πρότασης χωρικής οργάνωσης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 52 | ✓ | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 20 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Εκπόνηση μελέτης (project) | 63 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 135 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Eργασία περιβαλλοντικού σχεδιασμού - μελέτη περίπτωσης, η οποία εκπονείται στη διάρκεια του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Συλλογικός τόμος ΤΜΧΑ (2015). "Χώρου ζητήματα", Εκδόσεις Ζήτη.
2.Σπιλάνης Γ. (2005) “Περιφερειακός οικονομικός σχεδιασμός και περιβάλλον”, Εκδόσεις Επίκεντρο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-10-2018