Τίτλος | Σοβαρά παιχνίδια / Serious Games |
Κωδικός | IHST208 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Πληροφορικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Θρασύβουλος-Κωνσταντίνος Τσιάτσος |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600016393 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (2018 έως σήμερα) ΜΦ
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | 2 | 1 | 7,5 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (2018 έως σήμερα) ΠΦ
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 5
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | 2 | 1 | 7,5 |
Τίτλος | Σοβαρά παιχνίδια |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600153736
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600153736
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=11787
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συστήματα πολυμέσων
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να γνωρίζουν να σχεδιάζουν σοβαρά παιχνίδια
- Να γνωρίζουν να επιλέγουν τεχνολογίες για την υλοποίηση σοβαρών παιχνιδιών
- Να εφαρμόζουν τεχνικές υλοποίησης έργου για την παραγωγή σοβαρών παιχνιδιών
- Να εφαρμόζουν τεχνικές αξιολόγησης σοβαρών παιχνιδιών
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην κατανόηση της έννοιας των Σοβαρών Παιχνιδιών (Serious Games - SG), καθώς και της επίδρασης που έχει η χρήση τους. Επιπλέον ασχολείται με θέματα σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης SG.
Στη Θεωρία εξετάζει θέματα όπως:
- Έννοια των SG
- Θέματα σχεδίασης SG
- Προσεγγίσεις δημιουργίας SG
- Δημιουργία περιεχομένου
- Games Engines
- Προσωποποίηση και προσαρμογή
- Πολυχρηστικά παιχνίδια
- Εμπειρία του παίκτη (Player experience)
- Αποτίμηση απόδοσης
- Οικονομικές και νομικές διαστάσεις
- Παραδείγματα παιχνιδιών
Στην Πρακτική εστιάζει σε:
- Πλατφόρμες ανάπτυξης SG
- Unity
- Fungus
Λέξεις Κλειδιά
Σοβαρά παιχνίδια, Παιχνιδοκεντρική μάθηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση LMS για την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού, ανάρτηση ανακοινώσεων και αποστολή εργασιών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | ✓ | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 40 | ✓ | ✓ | ||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 103 | ✓ | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 40 | ✓ | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | ✓ | |||
Σύνολο | 225 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Εκπόνηση μελέτης (project)(Συμπερασματική)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Dörner, R., Göbel, S., Effelsberg, W., & Wiemeyer, J. (2016). Serious games. Foundations, concepts and practice. Switzerland.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Nakatsu, R., Rauterberg, M., & Ciancarini, P. (Eds.). (2017). Handbook of digital games and entertainment technologies. Springer Singapore.
Jain, L. C. (2011). Serious games and edutainment applications (Vol. 504). M. Ma, & A. Oikonomou (Eds.). London: Springer.
Jerčić, P., & Sundstedt, V. (2019). Practicing Emotion–Regulation Through Biofeedback on the Decision–Making Performance in the Context of Serious Games: a Systematic Review. Entertainment Computing.
Baptista, G., & Oliveira, T. (2018). Gamification and serious games: A literature meta-analysis and integrative model. Computers in Human Behavior.
Dias, L. P. S., Barbosa, J. L. V., & Vianna, H. D. (2018). Gamification and serious games in depression care: a systematic mapping study. Telematics and Informatics, 35(1), 213-224.
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-01-2020