Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ / INTRODUCTION TO INFORMATICS
ΚωδικόςNCO-01-02
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΘρασύβουλος-Κωνσταντίνος Τσιάτσος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002909

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 421
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥποχρεωτικό114

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600154376
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Χρήση Η/Υ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικά: Βασική επιδίωξη του μαθήματος είναι η ομογενοποίηση των γνώσεων των πρωτοετών φοιτητών όσον αφορά τη χρήση υπολογιστικών συστημάτων και τη διαχείριση της πληροφορίας με μεθόδους και συστήματα της Επιστήμης των Υπολογιστών. Δεξιότητες: Οι φοιτητές κατανοούν τη δομή ενός υπολογιστικού συστήματος όσον αφορά την αυτόνομη λειτουργία του, την έννοια των δικτύων και ειδικά του Διαδικτύου.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αλγόριθμοι. Διαγράμματα ροής. Υπολογιστικές μηχανές. Μηχανή Turing. Ψηφιακά ηλεκτρονικά και Άλγεβρα Boole. Αρχιτεκτονική Ψηφιακού Υπολογιστή. Κωδικοποίηση πληροφοριών. Αριθμητικά συστήματα. Δομή Λειτουργικού συστήματος. Ανάλυση Γλωσσών Προγραμματισμού και Εισαγωγή στην Τεχνολογία Λογισμικού. Δίκτυα και το Διαδίκτυο. Προγραμματισμός με γλώσσα python. Παιδαγωγικά στοιχεία και εργαλεία που αφορούν την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης. Εισαγωγικά στοιχεία διδακτικής της πληροφορικής μέσω αναπαραστάσεων (ψευδοκώδικας και διαγράμματα ροής προγραμμάτων).
Λέξεις Κλειδιά
Αλγόριθμοι, Πληροφορική, Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση Συστήματος Διαχειρισης Μαθημάτων για την ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού και την επικοινωνία με τους φοιτητές. Αξιοποίηση ηλεκτρονικών παιχνιδιών για την κινητροδότηση και αξιολόγηση των φοιτητών. Αξιοποίηση μαζικών ανοικτών ακαδημαϊκών μαθημάτων για εμβάθυνση και ατομική εξάσκηση των φοιτητών στην υπολογιστική σκέψη και στον προγραμματισμό με Python.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Εξετάσεις3
Παιχνιδοκεντρική Δραστηριότητα/Διάβασμα βιβλιογραφίας78
Σύνολο120
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελικές γραπτές εξετάσεις (50%), Προγραμματιστικές εργασίες, πρόοδος, τεστ MOOC (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Brookshear J. G. «Η Επιστήμη των Υπολογιστών» 10η Έκδοση, Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2009. Goldschlager L., Lister A. «Εισαγωγή στη Σύγχρονη Επιστήμη των Υπολογιστών», Δίαυλος, Αθήνα, 2000. https://colmooc.gunet.gr/info/?course=COLMOOC106
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-01-2020