Τίτλος | ΔΙΑΚΡΙΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ / DISCRETE MATHEMATICS |
Κωδικός | NCO-01-04 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Πληροφορικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Χαραλαμπος Κουζινοπουλος |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40002911 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 576
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ | Υποχρεωτικό | 1 | 1 | 7 |
Τίτλος | ΔΙΑΚΡΙΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 5 |
Class ID | 600154378
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600154378
- eLearning: https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=8617
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικά: Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή σε βασικές μαθηματικές έννοιες και τεχνικές των Διακριτών Μαθηματικών, τα οποία αποτελούν τη βάση για όλα σχεδόν τα μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης, με εφαρμογές που αρχίζουν από την σχεδίαση δικτύων μέχρι τις βάσεις δεδομένων.
Δεξιότητες: Απόκτηση βασικών μαθηματικών εργαλείων της επιστήμης της Πληροφορικής.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικά Στοιχεία Προτασιακού και Κατηγορηματικού Λογισμού, Αποδεικτικές Μέθοδοι, Αριθμητικά Συστήματα - Βασικά Στοιχεία Θεωρίας Αριθμών, Σύνολα, Συναρτήσεις - Σχέσεις, Αναδρομικές Σχέσεις, Αθροίσματα και Ασυμπτωτικές Εκτιμήσεις, Βασικά Στοιχεία Αρίθμησης – Συνδυασμοί και Μεταθέσεις Αντικειμένων, Στοιχεία Διακριτής Πιθανότητας, Γραφήματα και Δέντρα.
Λέξεις Κλειδιά
Προτασιακή Λογική, Κατηγορηματική Λογική, Συνδυαστική, Σχέσεις, Πιθανότητες, Γραφήματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | ✓ | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 72 | ✓ | |||
Φροντιστήριο | 26 | ✓ | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 70 | ✓ | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | ✓ | |||
Σύνολο | 210 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση σε όλη την ύλη με έμφαση στα θέματα που έχουν γίνει μετά την πρόοδο που έχει διδαχθεί (βιβλίο, σημειώσεις μαθήματος, διαφάνειες, ασκήσεις). Το βάρος της εξέτασης είναι 50-60% επί του τελικού βαθμού. Υποχρεωτική ενδιάμεση πρόοδος στην ύλη που θα έχει διδαχθεί μέχρι το συγκεκριμένο σημείο. Το βάρος της προόδου είναι 20-30% επί του τελικού βαθμού. Εργασίες κατανόησης της ύλης ανά δύο εβδομάδες. Το συνολικό βάρος των εργασιών είναι 20-30% επί του τελικού βαθμού.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ε.Σ. Αγγελής και Γ.Λ. Μπλέρης. Διακριτά Μαθηματικά. Εκδόσεις Τζιόλα. 2003.
2. K.H. Rosen. Διακριτά Μαθηματικά και Εφαρμογές τους. 8η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2019.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. D.E. Ensley και J.W. Crawley. Discrete Mathematics: Mathematical Reasoning and Proof with Puzzles, Patterns and Games. Wiley, 2006.
2. R.L. Graham, D.E. Knuth και O. Patashnik. Concrete Mathematics. Addison-Wesley, 1988.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-10-2020