Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ / BASIC PROGRAMMING PRINCIPLES
ΚωδικόςNCO-01-05
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Βράκας
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 1
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002912

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 609
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥποχρεωτικό119

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία7
Class ID
600154379
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Εξοικείωση με τις αρχές των αλγορίθμων, Ευχέρεια στη χρήση Η/Υ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικά: Βασική επιδίωξη του μαθήματος είναι η ομογενοποίηση των γνώσεων των πρωτοετών φοιτητών όσον αφορά τον υπολογιστικό τρόπο σκέψης και τον σχεδιασμό αλγορίθμων για την επίλυση προβλήμάτων Δεξιότητες: Οι φοιτητές θα μπορούν να αναπτύσουν προγράμματα σε C που θα επιλύουν υπολογιστικού τύπου προβλήματα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές αρχές δομημένου προγραμματισμού: Σχεδίαση, υλοποίηση, διόρθωση και τεκμηρίωση προγραμμάτων, τύποι δεδομένων, έλεγχος ροής προγράμματος. Η γλώσσα προγραμματισμού C: βασικές εντολές εισόδου/εξόδου, εντολές ελέγχου και επανάληψης, πίνακες, διαδικασίες και συναρτήσεις και ο ρόλος τους στη δομή ενός προγράμματος. Αναδρομικοί αλγόριθμοι. Δομημένοι τύποι δεδομένων. Δείκτες στην γλώσσα C. Αρχεία και επεξεργασία τους. Δείκτες και δυναμικές δομές δεδομένων. Δείκτες και συναρτήσεις. Δείκτες και πίνακες. Δείκτες και αλφαριθμητικά. Αριθμητική διευθύνσεων. Δυναμική διαχείριση μνήμης. Δείκτες και πολυδιάστατοι πίνακες. Δομές, συναρτήσεις και δομές. Δείκτες σε δομή. Πίνακες Δομών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ηλεκτρονικές Διαφάνειες Μαθήματος, Βιντεοπαρουσιάσεις, Σύστημα Ηλεκτρονικής Υποβοήθησης Διδασκαλίας Moodle, Σύστημα Αυτόματης Διόρθωσης Κώδικα μέσω Unit Testing
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις90
Εργαστηριακή Άσκηση60
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
Εκπόνηση μελέτης (project)90
Σύνολο270
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις μαθήματος (ποσοστό 40%), Εργαστήρια Μαθήματος (ποσοστό 50%), Προγραμματιστική εργασία (ποσοστό 10%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Η γλώσσα C σε βάθος, 4η έκδοση, Ν. Χατζηγιαννάκης, Κλειδάριθμος, ISBN 9789604612086 2. Διαδικαστικός προγραμματισμός - C, Κ. Θραμπουλίδης, ΤΖΙΟΛΑΣ, ISBN: 9789608050792
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-10-2020