Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ / SIGNALS AND SYSTEMS
ΚωδικόςNCO-05-01
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Πήτας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002942

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 161
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥποχρεωτικό537

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600154395
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Προηγούμενη έκθεση σε Γραμμική Άλγεβρα, Λογισμό μιας Μεταβλητής, Μιγαδική Ανάλυση και Διαφορικές Εξισώσεις βοηθούν στη γρηγορότερη αφομοίωση των εννοιών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικοί: Κατανόηση της έννοιας του σήματος ως φορέα πληροφορίας. Εξοικείωση με τη θεωρία των Γραμμικών Συστημάτων. Ενιαία συγκριτική θεώρηση των σημάτων και συστημάτων συνεχούς και διακριτού χρόνου. Γνωριμία με τη συχνότητα ως λανθάνουσας πληροφορίας που ενυπάρχει στα σήματα. Αντιμετώπιση των μετασχηματισμών των σημάτων διακριτού χρόνου ως αλγορίθμων των αντιστοίχων συνεχών σημάτων. Δεξιότητες: Όξυνση αναλυτικών δεξιοτήτων. Θεμελίωση υποβάθρου για την μετάβαση από την ανάλυση στη σχεδίαση συστημάτων, αλλά και τη σπουδή της επεξεργασίας εικόνων, ομιλίας, ήχου και βιοϊατρικών σημάτων. Προγραμματισμός εφαρμογών σε περιβάλλον MATLAB για επεξεργασία ομιλίας και κωδικοποίηση ήχου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σήμα και σύστημα. Γραμμικά χρονοαμετάβλητα συστήματα. Μετασχηματισμός Fourier για σήματα και συστήματα συνεχούς χρόνου. Δειγματοληψία. Μετασχηματισμός-Ζ. Αναπαράσταση περιοδικών σημάτων διακριτού χρόνου με σειρά Fourier. Μετασχηματισμός Fourier διακριτού χρόνου. Διακριτός μετασχηματισμός Fourier. Προγραμματισμός σε MATLAB αλγορίθμων επεξεργασίας ομιλίας σε κινητά τηλέφωνα και κωδικοποίησης ήχου σε MP3 players.
Λέξεις Κλειδιά
Γραμμικά Χρονοαμετάβλητα Συστήματα, Μετασχηματισμός Fourier, Μετασχηματισμός-Ζ, Διακριτός μετασχηματισμός Fourier, Φίλτρα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διαφάνειες και MATLAB demos
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις60
Εργαστηριακή Άσκηση75
Φροντιστήριο60
Εξετάσεις15
Σύνολο210
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
α.1 Προσφέρονται 6 εργαστηριακές ασκήσεις, η παρακολούθηση των οποίων είναι υποχρεωτική. Η απόδοση των φοιτητών στις εργαστηριακές ασκήσεις συμβάλλει ως 3 μονάδες στην τελική τους αξιολόγηση. α.2 Οργανώνεται μια ενδιάμεση εξέταση περί την 7η εβδομάδα, η συμμετοχή στην οποία είναι προαιρετική. Η ενδιάμεση εξέταση συμβάλλει ως 3.5 μονάδες στην τελική αξιολόγηση των φοιτητών. α.3 Για να επιβραβευτεί η συνέπεια των επιμελών φοιτητών, αλλά και να ενθαρρυνθεί η παρακολούθηση των θεωρητικών διαλέξεων, διοργανώνονται δεκάλεπτες εξετάσεις σε διαλέξεις που επιλέγει ο διδάσκων χωρίς προειδοποίηση. Η εξέταση αφορά θέμα που αναλύεται στην τρέχουσα διάλεξη. Προσφέρονται επίσης προαιρετικές εργασίες. Η συμμετοχή στις σύντομες εξετάσεις και στις προαιρετικές εργασίες προσφέρει ως 2 επιπρόσθετες μονάδες. α.4 Οι τελικές εξετάσεις Ιανουαρίου και οι επαναληπτικές Σεπτεμβρίου καλύπτουν όλη την ύλη και συμβάλλουν ως 7 μονάδες στην τελική αξιολόγηση. Είναι χωρισμένες σε δύο ισάξια μέρη. Το πρώτο μέρος καλύπτει την ύλη της ενδιάμεσης εξέτασης, ενώ το δεύτερο μέρος καλύπτει την υπόλοιπη ύλη. Όσοι φοιτητές συμμετείχαν στην ενδιάμεση εξέταση μπορούν να επιλέξουν να εξεταστούν στο δεύτερο μέρος ή εφ'όλης της ύλης. Οι φοιτητές προάγονται, εφόσον ο τελικός βαθμός είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 5.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Θεοδωρίδης Σ., Μπερμπερίδης Κ., Κοφίδης Λ. «Εισαγωγή στη Θεωρία Σημάτων & Συστημάτων», Εκδόσεις Τυποθήτω-Δαρδανός, Αθήνα, 2003. Oppenheim A.V., Wilsky A. S., Nawab S. H. (μτφ.) «Σήματα και Συστήματα», Εκδόσεις Φουντάς, Αθήνα 2011.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
J. McClellan, R. W. Schafer, and M. A. Yoder, Signal Processing First. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education Prentice Hall, 2003. H. P. Hsu, Signals and Systems. New York, N.Y.: Schaum's Outlines, McGraw-Hill, 1995. C. L. Phillips, J. M. Parr, and E. A. Riskin, Signals, Systems, and Transforms, 4/e. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, 2008. E. Kudeki and D. C. Munson, Jr., Analog Signals and Systems. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, 2009. J. Proakis and D. Manolakis, Digital Signal Processing, 3/e. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1996. S. K. Mitra, Digital Signal Processing. A Computer-based Approach}, 2/e. Boston, MA: McGraw-Hill International, 2002. The student edition of MATLAB. The Mathworks C. S. Burrus, J. H. McClellan, A. V. Oppenheim, T. W. Parks, R. W. Schafer, and H. W. Schuessler, Computer-Based Exercises for Signal Processing. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 1994. J. R. Buck, M. M. Daniel, and A. C. Singer, Computer Explorations in Signals and Systems Using MATLAB. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, 1997.} J. G. Proakis and V. K. Ingle, Digital Signal Processing. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, 2004. T. Dutoit and F. Marques, Applied Signal Processing. A MATLAB-Based Proof of Concept. New York, N.Y.: Springer, 2009 (πρόσβαση στο e-book μέσω του www.lib.auth.gr)
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-12-2020