Τίτλος | ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ / MODELLING/DIGITAL IMAGE SYNTHESIS |
Κωδικός | NDM-08-03 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Πληροφορικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Νικόλαος Νικολαΐδης |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40002982 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗ | 7 | 4 | 5 |
Τίτλος | ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600154407
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600154407
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=8172
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γνώσεις γραφικών. Βασικές γνώσεις γραμμικής άλγεβρας και γεωμετρίας. Γνώσεις προγραμματισμού. Ευχέρεια στην μελέτη επιστημονικών κειμένων στα Αγγλικά.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α) Γνωσιακά: Εμπέδωση τεχνικών γεωμετρικής μοντελοποίησης, στοιχειωδών τεχνικών κινούμενων γραφικών, συναρτησιακών μεθόδων γραφικών και προχωρημένων τεχνικών απεικόνισης με εφαρμογές σε τομείς όπως οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, τα βιντεοπαιχνίδια, η εικονική πραγματικότητα, η τρισδιάστατη αναπαράσταση ιατρικών δεδομένων κ.α. Εκτεταμένη έκθεση σε προγραμματισμό μοντελοποίησης και γραφικών με χρήση της OpenGL.
β) Δεξιότητες: Απόκτηση ικανότητας χρήσης και ανάπτυξης μεθόδων γεωμετρικής μοντελοποίησης, απεικόνισης υφής, σύνθεσης κλπ. Όξυνση αναλυτικών και προγραμματιστικών δεξιοτήτων. Ικανότητα ανάπτυξης σύνθετων εφαρμογών γραφικών με χρήση OpenGL.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Απόδοση υφής. Δημιουργία συναρτησιακής υφής. Απεικόνιση ανάγλυφου και περιβαλλοντικών ανακλάσεων. Τεχνικές σύνθεσης και ανάμειξης (compositing & blending). Ιεραρχική μοντελοποίηση αρθρωτών αντικειμένων και σκηνής. Βασικές έννοιες κινούμενων γραφικών. Μοντελοποίηση με παραμετρικές καμπύλες και επιφάνειες (παρεμβολής, Hermite, Bezier, B-splines, NURBS). Υποδιαίρεση επιφανειών. Συναρτησιακές μέθοδοι στη μοντελοποίηση και την σχεδιοκίνηση. Απεικόνιση επιφανειών και ογκομετρικών δεδομένων. Προχωρημένες τεχνικές απεικόνισης: ray tracing και radiosity. Εφαρμογές σε περιβάλλον MAYA και OpenGL.
Λέξεις Κλειδιά
Γραφικά, τρισδιάστατη μοντελοποιηση,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διδακτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, χρήση του περιβάλλοντος ηλεκτρονικής εκπαίδευσης e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 63 | ✓ | |||
Φροντιστήριο | 42 | ✓ | |||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 45 | ✓ | |||
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση που διαμορφώνει τον τελικό βαθμό κατά 45-55%, προγραμματιστικές εργασίες στις οποίες οι φοιτητές εξετάζονται προφορικά και διαμορφώνουν τον τελικό βαθμό κατά 55-45%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γραφικά Υπολογιστών με Open GL, Hearn D, Baker P.
Γραφικά και Οπτικοποίηση, Θεοχάρης Θ., Πλατής Ν., Παπαϊωάννου Γ., Πατρικαλάκης Ν.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Interactive Computer Graphics - A Top Down Approach with Shader-Based OpenGL, E. Angel, D. Shreiner, 6th Edition
OpenGL Programming Guide, 8th Edition, Shreiner D., The Khronos OpenGL ARB Working Group
Advanced Graphics Programming Using OpenGL McReynolds T, Blythe D
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-10-2020