Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΩΝΗΤΙΚΗ-ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ / PHONETICS-PHONOLOGY
ΚωδικόςΓλ2-230
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600008088

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 109
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΩΝΗΤΙΚΗ-ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154593

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Κατανόηση των βασικών εννοιών και όρων που χρησιμοποιούνται στη φωνητική και φωνολογία • Γνώση των αγγλικών φωνηέντων και συμφώνων και των αρθρωτικών χαρακτηριστικών τους • Γνώση της συλλαβικής δομής, τόνου, επιτονισμού, ρυθμού και διαδικασιών συνεχούς λόγου της αγγλικής • Γνώση των φωνητικών συμβόλων και διακριτικών που χρησιμοποιούνται για τους ήχους, τον τόνο και επιτονισμό της Αγγλικής • Ικανότητα φωνητικής μεταγραφής της Αγγλικής με τη χρήση του Διεθνούς Φωνητικού Αλφάβητου (ΔΦΑ)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί μια ολοκληρωμένη εισαγωγή στο φωνητικό και φωνολογικό σύστημα της Αγγλικής γλώσσας τόσο σε τεμαχιακό όσο και σε υπερτεμαχιακό επίπεδο. Ευρύτερος στόχος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με βασικές έννοιες της φωνητικής και φωνολογίας. Αρχικά παρουσιάζονται στοιχεία της άρθρωσης των φωνηέντων και των συμφώνων της αγγλικής και εισάγονται τα σύμβολα του Διεθνούς Φωνητικού Αλφάβητου που χρησιμοποιούνται για τη μεταγραφή των ήχων της. Κατόπιν δίνεται έμφαση στο σύστημα των ήχων και συγκεκριμένα στη διαφοροποίηση μεταξύ φωνημάτων και αλλοφώνων. Στη συνέχεια γίνεται ανάλυση της δομής της συλλαβής, του τόνου, επιτονισμού και ρυθμού της Αγγλικής. Τέλος περιγράφονται βασικές διαδικασίες του συνεχούς ρέοντα λόγου όπως η αφομοίωση, η αποβολή, η επένθεση και η μείωση. Σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν συστηματικά και να αποκτήσουν εμπειρία στη φωνητική μεταγραφή. Όλο το υλικό του μαθήματος (σημειώσεις, ακουστικά αρχεία, βίντεο, ιστοχώροι) είναι διαθέσιμα στο elearning.
Λέξεις Κλειδιά
Φωνητική Φωνολογία Αγγλικά
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις117
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών10
Εξετάσεις3
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική εξέταση 1. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (40%) 2. Φωνολογική Ανάλυση δεδομένων(10%) 3. Φωνητική μεταγραφή ενός Αγγλικού κειμένου (30%) (υποχρεωτικό μέρος, απαιτείται προβιβάσιμος βαθμός) 4. Φωνητική μεταγραφή μιας Αγγλικής λέξης και περιγραφή της άρθρωσης των ήχων της (20%) (υποχρεωτικό μέρος)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Roach, P. (2000) English Phonetics and Phonology: A practical Course. Cambridge University Press. Ashby, M. & J. Maidment (2005) Introducing Phonetic Science. Cambridge: CUP. Ashby, Patricia (2011) Understanding Phonetics. Hodder Education Publishers Ashby, Patricia (2007) Speech Sounds. Taylor & Francis. Gut, U. (2009) Introduction to English Phonetics and Phonology. Peter Lang Publishers. Ball, M. J. & Rahilly, J. (1999) Phonetics: The Science of Speech. London: Arnold. Bauman-Wangler, J. (2008) Introduction to Phonetics and Phonology: From concepts to transcription. Allyn & Bacon. Carr, P (1993) Phonology. London: Macmillan. Carr, P. (1999) English Phonetics and Phonology. An introduction. Oxford: Blackwell Publishers. Clark, J. & Yallop, C. (1995) An Introduction to Phonetics and Phonology (2nd edn). Oxford: Basil Blackwell. Davenport, M. & Hannahs, S. J. (1998) Introducing Phonetics & Phonology. London: Arnold. Gimson, A. C. (1994) [1970] An Introduction to the Pronunciation of English (revised by A. Cruttenden). London: Edward Arnold. Handbook of the International Phonetic Association. A Guide to the Use of the International Phonetic Alphabet. (1999). CUP. Jones, D. (1997) English Pronouncing Dictionary. Revised by Roach, P. & Hartman, J. (15th ed). CUP. Kenworthy, J. (2000) The Pronunciation of English. A Workbook. London: Arnold. Ladefoged, P. (1993) A course in Phonetics (3rd edn). Harcourt Brace College Publishers. Panagopoulos, L. C. (1996) General and English Phonetics for Greek University Students of Schools of English. (2nd ed). Thessaloniki: Aivazis-Zoumpoulis Press. Small, L. H. (1999) Fundamentals of Phonetics. A Practical Guide for Students.Boston: Allyn & Bacon. Wells, J. C. (1990) Longman Pronunciation Dictionary. London: Longman.
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-10-2019