Τίτλος | ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ / GENERATIVE SYNTAX |
Κωδικός | Γλ2-460 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600011940 |
Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600154596
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Όροφος 4 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 16:00 έως 18:30 |
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600154596
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://www.enl.auth.gr/course.asp?Id=172
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στη λήξη των μαθημάτων οι φοιτητές/φοιτήτριες θα έχουν κατανοήσει τον μηχανισμό παραγωγής προτάσεων (καταφατικών και ερωτηματικών). Θα μπορούν 1. να αναγνωρίζουν τα συστατικά των προτάσεων 2. να τα αναπαριστούν μέσω διαγραμμάτων 3. να αναλύουν τις δομές των προτάσεων μέσω των μηχανισμών της Συμφωνίας και της Συγχώνευσης. 4. Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τη συντακτική θεωρία για την ανάλυση εμπειρικών δεδομένων.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στις ιδιότητες της 'νοητικής γραμματικής'properties of 'mental grammar' (δηλαδή του συστήματος των κανόνων που έχει έμφυτα ο ομιλητής μιας γλώσσας). Θέτει ερωτήματα όπως τι είδους γνώση έχει κάποιος που 'ξέρει μια γλώσσα' μέσω της Γενετικής Γραμματικής (της Θεωρίας των Αρχών και Παραμέτρων).
Το μάθημα ξεκινά με τη δομή της φράσης και της πρότασης στο πλαίσιο της θεωρίας του Χ΄ και τις πληροφορίες που προβάλλονται από το λεξικό. Με βάση της συντακτικές λειτουργίες της Συμφωνίας και της Συγχώνευσης αναλύονται συγκεκριμένες δομές όπως οι παθητικές, οι ερωτηματικές και αναφορικές προτάσεις, καθώς και η κατανομή των αντωνυμιών, των στοιχείων αυτοπάθειας και των πλήρων Ονοματικών Φράσεων.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχές & Παράμετροι, Θεωρία Χ`, δομές φράσεων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ✓ | |
Σεμινάρια | 15 | 0,6 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 30 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Εκπόνηση μελέτης (project) | 30 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 30 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 30 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 174 | 7,0 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Carnie, A. 2013 . Syntax. A Generative Introduction. Oxford: Blackwell.
Haegeman, L. 2006. Thinking Syntactically. A Guide to Argumentation and Analysis. Oxford: Blackwell.
Radford, A. 1997. Syntax: A Minimalist Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-09-2019