Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ / GENERATIVE SYNTAX
ΚωδικόςΓλ2-460
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600011940

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154596

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 16:00 έως 18:30
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στη λήξη των μαθημάτων οι φοιτητές/φοιτήτριες θα έχουν κατανοήσει τον μηχανισμό παραγωγής προτάσεων (καταφατικών και ερωτηματικών). Θα μπορούν 1. να αναγνωρίζουν τα συστατικά των προτάσεων 2. να τα αναπαριστούν μέσω διαγραμμάτων 3. να αναλύουν τις δομές των προτάσεων μέσω των μηχανισμών της Συμφωνίας και της Συγχώνευσης. 4. Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τη συντακτική θεωρία για την ανάλυση εμπειρικών δεδομένων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στις ιδιότητες της 'νοητικής γραμματικής'properties of 'mental grammar' (δηλαδή του συστήματος των κανόνων που έχει έμφυτα ο ομιλητής μιας γλώσσας). Θέτει ερωτήματα όπως τι είδους γνώση έχει κάποιος που 'ξέρει μια γλώσσα' μέσω της Γενετικής Γραμματικής (της Θεωρίας των Αρχών και Παραμέτρων). Το μάθημα ξεκινά με τη δομή της φράσης και της πρότασης στο πλαίσιο της θεωρίας του Χ΄ και τις πληροφορίες που προβάλλονται από το λεξικό. Με βάση της συντακτικές λειτουργίες της Συμφωνίας και της Συγχώνευσης αναλύονται συγκεκριμένες δομές όπως οι παθητικές, οι ερωτηματικές και αναφορικές προτάσεις, καθώς και η κατανομή των αντωνυμιών, των στοιχείων αυτοπάθειας και των πλήρων Ονοματικών Φράσεων.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχές & Παράμετροι, Θεωρία Χ`, δομές φράσεων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Σεμινάρια15
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
Εκπόνηση μελέτης (project)30
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Εξετάσεις30
Σύνολο174
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Carnie, A. 2013 . Syntax. A Generative Introduction. Oxford: Blackwell. Haegeman, L. 2006. Thinking Syntactically. A Guide to Argumentation and Analysis. Oxford: Blackwell. Radford, A. 1997. Syntax: A Minimalist Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-09-2019