Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / LITERATURE, ART AND CULTURE IN EDUCATION
ΚωδικόςΛογ6-488
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014732

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154624

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Η (117)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 16:00 έως 18:30
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
COURSE OBJECTIVES  to transfer learning in and through literature and the arts to language learning  to familiarize students with modern experiential pedagogies  to provide students with a set of tools which they will use in their own teaching  to help them design a lesson plan for an EFL class  to inspire students to study literature and language as an opportunity to understand and encourage an even more open and multicultural society
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
COURSE DESCRIPTION This workshop will focus on how literature, the arts, and cultural practices can be used as pedagogical tools employed in the educational process, and more specifically in the teaching of English as a foreign language (EFL). Literature, culture, and language will be considered not as isolated fields, but as naturally intertwined and engaged in an ongoing dialogue. Informed by modern theories of language as hybrid and dynamic and involved in a process of constant (re)construction, as well as poststructuralist approaches to literature and the arts that question their hegemonic nature, we will experiment on experiential and learner-centered educational methods that consider the cultural and personal background of students as a pivotal factor in the teaching process. Each week students will be called to engage actively in a number of creative activities, games, and improvisations related with the use of poetry, drama, fiction, film, etc. in the EFL classroom. There will also be 2-3 visits to schools during which students will have the opportunity to practice with young learners, while in the last three weeks of classes students will devise their own lesson plans and implement them through microteaching to their co-students.
Λέξεις Κλειδιά
experiential learning, learner-centered educational methods, literature, arts, culture, EFL, microteaching, postructuralism
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ASSESSMENT Class attendance as well as active participation in class activities and group work are prerequisites for this workshop. Please note that students who are absent in more than 2 classes will be automatically deleted. As there will be no final exam, assessment will depend on in-class participation, reflective paragraphs after each workshop, one microteaching, and a written report on the microteaching (approx. 2,000 words). Each responsibility will count as follows: In-class participation and group work: 30% Microteaching: 30% Reflective paragraphs and final report relating to the lesson plan: 40%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-09-2018