Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΝΟΤΟΥ / LITERATURE OF THE AMERICAN SOUTH
ΚωδικόςΛογ7-476
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600010534

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΝΟΤΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154630

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοFriday 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
•Κριτική προσέγγιση της έννοιας της κοινωνικής/πολιτισμικής ταυτότητας •Κατανόηση των κοινωνικών συνθηκών που επικρατούσαν στον Αμερικάνικο Νότο κατά τον εικοστό αιώνα •Μελέτη και γνώση σημαντικών κειμένων από την περίοδο της αναγέννησης του Αμερικάνικου Νότου μέχρι σήμερα •Κατανόηση των συνθηκών που συνέβαλαν στη διαμόρφωση και τον επαναπροσδιορισμό της «ταυτότητας» του Νότου, όπως αυτή αναπαρίσταται στα υπό μελέτη κείμενα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα προσφέρει μια κριτική επανεξέταση της ταυτότητας του Αμερικάνικου Νότου, όπως αυτή διαμορφώνεται από την περίοδο της Aναγέννησής του (μέσα 20ου αιώνα) μέχρι σήμερα. Αυτή η περίοδος χαρακτηρίζεται από κάποια βασικά γνωρίσματα, όπως είναι η εμμονή με τον αρνητικό αντίκτυπο της δουλείας, το ενδιαφέρον για το γκροτέσκο, η εστίαση στην κοινότητα και στην αναπαράσταση των κοινωνικών συνθηκών στον Αμερικανικό Νότο. Τα θέματα που θα μελετηθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου περιλαμβάνουν τον εθνισμό, την παραβίαση των ορίων του φύλου, τη σωματική και ψυχολογική βία, τις πολιτικές ταυτότητας και τους μύθους που αφορούν στον Αμερικανικό Νότο. Οι προκλήσεις που συγγραφείς όπως ο William Faulkner, η Eudora Welty, ο Ralph Ellison, η Zora Neale Hurston, η Carson McCullers, η Flannery O’Connor και η Edwidge Danticat, ανάμεσα σε άλλους, αντιμετώπισαν στην προσπάθειά τους να επαναπροσδιορίσουν την έννοια της ατομικότητας και της συλλογικής ταυτότητας θα διερευνηθούν μέσα στο πλαίσιο της λογοτεχνικής παράδοσης του Νότου.
Λέξεις Κλειδιά
Σπουδές του Αμερικάνικου Νότου, Σπουδές Φύλου, Φυλετικές Σπουδές, Δι-Αμερικανικές Σπουδές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και πολυμέσων κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Χρήση eLearning για διαδραστικές ασκήσεις με τους/τις φοιτητές/τριες, για συλλογή και αξιολόγηση εργασιών και για επικοινωνία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: Παρουσίαση στην τάξη, συγγραφή δοκιμίου στο σπίτι και τελική εξέταση ή Μόνο εξέταση στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία/ Suggested bibliography Cobb, C. James. “The Mind of the South” in Away Down South: A History of Southern Identity. Oxford; New York: Oxford University Press, 2005. Griffin, J. Larry. “Why was South a Problem to America?” In The South as an American Problem. Ed Larry J. Griffin and Don H. Doyle. Athens, Georgia: Georgia University Press, 1995. McPherson, Tara. “Romancing the South: A Tour of the Lady’s Legacies, Academic and Otherwise.” In Reconstructing Dixie: Race, Gender and Nostalgia in the Imagined South. Durham and London: Duke University Press, 2003. McCullers, Carson. “The Ballad of the Sad Café.” Penguin Classics Reprint, 2002. William L Andrews et al(editors). The Literature of the American South: A Norton Anthology. New York and London: Norton&Company, 1998. BOOKS ON RESERVE FOR SOUTHERN STUDIES - Επιπρόσθετη βιβλιογραφία  Monteith, Sharon. The Cambridge companion to the literature of the American South. PS261.C336 2013  Winchell, Mark Royden. Reinventing the South : versions of a literary region. PS261.W56 2006  Philips, Jason. Storytelling, history, and the postmodern South. PS261.S76 2013  Guinn, Matthew. After Southern modernism : fiction of the contemporary South. PS261.G84 2000  Lowe, John. Bridging southern cultures : an interdisciplinary approach. F209.5.B75 2005  Browder, Glen. The South's new racial politics : inside the race game of southern history. F209.B76 2009  Tara, McPherson. Reconstructing Dixie : race, gender, and nostalgia in the imagined South. F209.M37 2003
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-11-2020