Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ IV / DIRECTION WORKSHOP IV
Κωδικός4ΕΣΘ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Κουτσιαμπασάκος
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007541

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 139
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό427

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ IV
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600154866
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 1. οργανώνουν τη δράση μιας σκηνής με ηθοποιούς στο χώρο γυρίσματος, 2. να προσδιορίζουν το ύφος του ντεκουπάζ, 3. να κατακερματίζουν τη σκηνή σε πλάνα, 4. να χρησιμοποιούν κατόψεις.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Προσδιορισμός του Είδους της ταινίας και του Ύφους της σκηνοθεσίας. Η οργάνωση της δράσης μίας κινηματογραφικής σκηνής στο χώρο γυρίσματος. Η σημασίας τής σκηνής στο σενάριο και η ανάδειξη της. Το ντεκουπάζ και η οπτική της σκηνής (P.O.V). Βασικά μοτίβα στησίματος σκηνών διαλόγου. Οι πρόβες με τους ηθοποιούς. Το γύρισμα.
Λέξεις Κλειδιά
Κινηματογραφικό είδος και σκηνοθετικό ύφος, Σκηνές διαλόγου, Πρόβες, Υποκριτική στον κινηματογράφο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint, βιντεοπροβολέα, βιντεοκαμέρας, Ηχοληπτικού εξοπλισμού Αξιολόγηση μέσω υπολογιστή Πραγματοποίηση προσομοιώσεων Επικοινωνία μέσω e‐mail ή online forum
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις903
Εργαστηριακή Άσκηση130,4
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο180,6
Εκπόνηση μελέτης (project)100,3
Καλλιτεχνική δημιουργία802,7
Σύνολο2117,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου εκπονούνται δύο εργασίες οι οποίες αφορούν την διασκευή μιας κινηματογραφικής σκηνής ως προς το είδος της ταινίας και το ύφος της υποκριτικής. 1η εργασία: Γραπτή ανάλυση μιας κινηματογραφική σκηνής. Το κείμενο να περιλαμβάνει: Αναφορά σχετικά με το είδος, το θέμα, τη βασική ιδέα και το ύφος της υποκριτικής της υπό διασκευής ταινίας. Κείμενο προθέσεων της σκηνοθετικής ομάδας αναφορικά με τη διασκευή το οποίο να περιλαμβάνει: α. Τη διασκευασμένη σκηνή σε σεναριακή μορφή. β. Τα βασικά χαρακτηριστικά της διασκευής ως προς το είδος της ταινίας και το ύφος της υποκριτικής. β. Την ανάλυση της σκηνής από την σκοπιά της υποκριτικής προσέγγισης. 2η εργασία: Παρουσίαση της 1ης εργασίας στην αίθουσα, ως πρόβα με ηθοποιούς. Οι δυο εργασίες προσμετρούνται με ποσοστό 40% στην τελική αξιολόγηση. Εξετάσεις Η σκηνοθετική ομάδα, ύστερα από εντατικές πρόβες με τους ηθοποιούς κι αφού φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, κινηματογραφεί τη σκηνή πάνω στην οποία έχει επιλέξει να δουλέψει. Στο τέλος της παραδοτέας εργασίας, προσαρτάται βιντεοσκοπημένη αποτίμηση της εργασίας όπου μιλούν τα μέλη της σκηνοθετικής ομάδας. Η εργασία (προσμετράται με 60%) και παραδίδεται την ημέρα των εξετάσεων σε ψηφιακή μορφή (τύπος αρχείου MP4). Επισυνάπτεται η κάτοψη του γυρίσματος και το ντεκουπάζ της σκηνής (PDF).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Bordwell David- Thompson Kristin. Εισαγωγή στην Τέχνη του Κινηματογράφου, μτφρ. Κατερίνα Κοκκινίδη, εκδ. Μ.Ι.Ε.Τ. 2004 Η πολιτική των δημιουργών, Συλλογικό έργο, μτφ. Μαρία Μπαλάσκα, εκδ. Αλεξάνδρεια 1989. Aumont J., Κινηματογράφος και σκηνοθεσία, μτφρ, Κουτάλου Μαρία, εκδ. Πατάκη 2009 Jacobs Lewis, Τα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου, μτφρ. Στεφανία Ρουμπή, εκδ. Καθρέφτης 2006 Tirard Laurent, Master class- Μαθήματα σκηνοθεσίας από τους σημαντικότερους σύγχρονους κινηματογραφιστές μτφρ. Τσέγκου Αλκυόνη- εκδ. Πατάκη 2013 Siety Emmanuel, Το πλάνο, μτφρ. Σωτήρης Καρκανιάς, εκδ. Πατάκη 2003. Landau Camile – White, Tiare, 161 Μυστικά για ένα νέο κινηματογραφιστή, μτφρ. Κατερίνα Κακλαμάνη, εκδ. Πατάκη 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ανάλογα με το περιεχόμενο κάθε άσκησης ντεκουπάζ, μπορεί να δοθεί πρόσθετη βιβλιογραφία που αφορά στο ντεκουπάζ των ταινιών ενός συγκεκριμένου είδους.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-06-2020