Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΡΟΗΣ (STREAMING) ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ. CASE STUDY: NETFLIX / PRODUCTION OF STREAMING AUDIOVISUAL MATERIAL AND DIGITAL DISTRIBUTION. CASE STUDY: NETFLIX
Κωδικός6ΠΑ4
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Αλέτρας
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018448

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 81
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΡΟΗΣ (STREAMING) ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ. CASE STUDY: NETFLIX
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600154887
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/ η φοιτήτρια θα είναι ικανός(ή) να: 1. κατανοήσει τους τρόπους λειτουργίας των over the top (OTT) υπηρεσιών 2. εξηγεί με ιστορικό και κριτικό τρόπο την εξέλιξη της διαδικτυακής οπτικοακουστικής διανομής και προβολής και τις πιθανές συνέπειές του στον παραδοσιακό τρόπο κινηματογραφικής παραγωγής. 3. αναλύει τις ιδεολογικές και πολιτισμικές προεκτάσεις της αξιοποίησης των over the top υπηρεσιών ελεύθερης ροής. 4. περιγράφει με κριτικό τρόπο το παραγωγικό μοντέλο λειτουργίας του Netflix. 5. περιγράφει, να αναλύει και να αξιολογεί τις μεθόδους παγκόσμιας ανάπτυξης του Netflix σε συνάρτηση με τις ανάγκες των λαών του κόσμου για οπτικοαουστική παραγωγή με εθνογραφικά χαρακτηριστικά.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γενικός στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην παραγωγή πρωτότυπων οπτικοακουστικών έργων με αποκλειστικό σκοπό την ψηφιακή τους διανομή και προβολή τους, μέσω υπηρεσιών streaming. Η παραγωγή αυτή αποτελεί κάτι πρωτόγνωρο για την κινηματογραφική και τηλεοπτική βιομηχανία, αφού ανατρέπονται κλασσικές και παραδοσιακές – έως σήμερα – μέθοδοι κινηματογραφικής διανομής κι εκμετάλλευσης. Έτσι δημιουργούνται νέες συνθήκες οι οποίες ερευνώνται σε επίπεδο τεχνολογίας, αγοράς, κουλτούρας και ιδεολογίας. Βασικός φορέας αυτών των νέων συνθηκών αποτελεί η διαδικτυακή πλατφόρμα του Netflix, η οποία, στο πλαίσιο του μαθήματος, μελετάται ενδελεχώς σε ό,τι αφορά την ιστορία της, το μοντέλο λειτουργίας της καθώς και οι επιπλέον προοπτικές ανάπτυξης του οικοσυστήματος των Over the top (OTT) υπηρεσιών.
Λέξεις Κλειδιά
Netflix, ψηφιακή διανομή, streaming, Over the Top υπηρεσίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση μέσων αναπαραγωγής και παρουσίασης οπτικοακουστικών έργων Χρήση μέσων παραγωγής - δημιουργίας οπτικοακουστικών έργων Χρήση ιστοσελίδων, επικουρικά για την καλύτερη κατανόηση των θεμάτων διδασκαλίας Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την άμεση και συχνή επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις521,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,3
Εκπόνηση μελέτης (project)130,4
Καλλιτεχνική δημιουργία451,5
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός θα εξαχθεί: • Από τη συμμετοχή των φοιτητών/τριών στις παραδόσεις (3 μονάδες). • Από την παραγωγή ενός (ψευδο)τρέιλερ μιας ταινίας ή τηλεοπτικής σειράς που δεν έχει ακόμα γυριστεί. Το τρέιλερ θα αξιοποιηθεί από τους φοιτητές για τον σχεδιασμό και δημιουργία μιας καμπάνιας διαμέσου του διαδικτύου (youtube) και των social media (facebook, twitter, instagram) ή πλατφορμών crowdfunding (Kickstarter, Indiegogo) για προσέλκυση κεφαλαίων ώστε να γυριστεί η ταινία ή τηλεοπτική σειρά [7 μονάδες, ομαδική (ή ατομική) εργασία]. Η εργασία είναι υποχρεωτική και υποκαθιστά την τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Chiang, M. (2014). Δικτυωμένη ζωή. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Barker, C., & Wiatrowski, M. (2017). The Age of Netflix. Jefferson, North Carolina: McFarland & Company, Inc., Publishers. Lobato, R. (2019). Netflix Nations: The Geography of Digital Distribution. New York: New York University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-06-2020