Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ / ACTING II
Κωδικός6ΣΘ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΠερικλής Χούρσογλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006502

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 53
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600154895
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το 6 ΣΘ 2 είναι συνέχεια το 3 ΕΣΘ 1. Αν και μέχρι τώρα το 3 ΕΣΘ 1 δεν είναι προαπαιτούμενο για το 6 ΣΘ 2, στο εγγύς μέλλον θα γίνει.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: 1.εμβαθύνουν στην συνεργασία με τους ηθοποιούς κατά την διάρκεια της πρόβας 2.εντοπίζουν τα βασικά δραματουργικά στοιχεία, τα σημεία ανατροπής και τα σημεία εκκρεμότητας. Την συνθήκη που ξεκινά η σκηνή, την κλιμάκωση και την κορύφωσή της. Την μεταβολή (ή όχι) των χαρακτήρων, τελειώνοντας η σκηνή. 3. αποκτήσουν τις γνώσεις ώστε να εφαρμόσουν την συγκεκριμένη μέθοδο επικοινωνίας με τους ηθοποιούς, οδηγώντας τους, ταυτόχρονα οδηγούμενοι από αυτούς. 4. εξοικειωθούν με την κινηματογράφηση της πρόβας. 5. μπορούν να αντιλαμβάνονται ότι στοιχεία που προκύπτουν από την κινηματογράφηση της πρόβας, μπορούν να οδηγήσουν σε λύσεις ντεκουπάζ. 6. εφαρμόζουν τα αποτελέσματα των προβών στις ασκήσεις που ετοιμάζουν.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ανάλυση ενός "χαρακτήρα". Προϊστορία του, συνθήκη που ξεκινά η σκηνή, εμπόδια που συναντά, κλιμάκωση, κορύφωση, τελειώνοντας η σκηνή τι έχει αλλάξει (αν έχει αλλάξει), στον χαρακτήρα. Επισήμανση των υποκριτικών εργαλείων ενός ηθοποιού. Χτήσιμο του "χαρακτήρα" χρησιμοποιώντας τόσο τα υποκριτικά εργαλεία όσο και την προσωπικότητα του ηθοποιού. Δημιουργία του συναισθηματικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ο ηθοποιός θα "ανοίξει" και θα πλάσει τον "χαρακτήρα" του σεναρίου. Μιζ αν πλας. Κινηματογράφηση της πρόβας. Ασκήσεις όπου οι φοιτητές ανά τρεις ή τέσσερις, πραγματοποιούν με ηθοποιούς την πρόβα μιας σκηνής που έχουν επιλέξει. Κινηματογραφούν την πρόβα. Μοντάρουν τις πρώτες πρόβες κα τις τελευταίες. Παραδίδουν ένα κείμενο που εξηγούν την εξέλιξη της εργασίας τους. Ανάλυση της πρόβας. Άλλες μέθοδοι υποκριτικής: Μπρεσσόν, Αγγελόπουλος, Λάνθιμος, Χάνεκε.
Λέξεις Κλειδιά
Χαρακτήρας, Ρόλος, συναισθηματικό περιβάλλον, προϊστορία του ρόλου, συνθήκη σκηνής, μιζ αν πλας. Κορύφωση, Κλιμάκωση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Μετά κάθε μάθημα, διανέμονται σκημειώσεις με ό,τι έγινε στο μάθημα. Με τις σημειώσεις αυτές αφενός οι φοιτητές θυμούνται όσα έγιναν και όσα ειπώθηκαν στο εργαστήριο, αφετέρου σχηματοποιούνται σε αυτές (τις σημειώσεις) στοιχεία της θεωρίας και της πρακτικής της διδασκαλίας ηθοποιών.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις180,6
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1274,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών50,2
Εξετάσεις
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
- Κυρίως αξιολόγηση της τελικής εργασίας, της πρόβας δηλαδή τόσο στο στάδιο των αρχικών προβών, όσο και στο στάδιο των τελικών (60%). - Αξιολόγηση των κειμένων που έχουν συντάξει τα μέλη κάθε ομάδας που πραγματοποίησε πρόβα. Εντοπισμός τι έχει καταλάβει κάθε μέλος από την επαφή με τον ηθοποιό (15%). - Παρακολούθηση και συμμετοχή στο μάθημα (25%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. ΑΝΤΛΕΡ Στέλλα, H τέχνη του ηθοποιού, μτφρ. Σύλλας Τζουμέρκας, εκδ. Ίνδικτος 2007. 2. ΤΣΕΧΩΦ Μιχαήλ, Μαθήματα για έναν επαγγελματία ηθοποιό, μτφρ. Αλίκη Αλεξανδράκη, εκδ. ΔΩΔΩΝΗ 1991. 3. ΣΤΑΝΙΣΛΑΒΣΚΙ Κονσταντίν, Πλάθοντας ένα ρόλο, μτφρ. Άγγελου Νίκα, εκδ. Γκόνης, 1962. 4. ΣΤΑΝΙΣΛΑΒΣΚΙ Κονσταντίν, Ένας ηθοποιός δημιουργείται, μτφρ. Άγγελου Νίκα, εκδ. Γκόνης, 1962. 5. WESTON Judith., Σκηνοθετώντας τον ηθοποιό, μτφρ. Νίκος Λερός, εκδ. Πατάκη 2006. 6. ΜΑΜΕΤ Ντέϊβιντ, Προς τον ηθοποιό, μτφρ. Μαρία Πασχαλίδου, εκδ. Παττάκη 2001. 7. ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ Ινγκμαρ, Ο Μπέργκμαν μιλάει για τον Μπέργκμαν, εκδ. Ροές 1985. 8. ΚΑΖΑΝ Ελία, Μια ζωή, μτφρ. Ευγένιος Πιερής, εκδ. Ελληνική Ευρωεκδοτική Ε.Π.Ε. 1988. 9. BRESSON Robert, Σημειώσεις για τον κινηματογράφο, μτφρ. Αντωνία Βουτσαδάκη, εκδ. Καθρέφτης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Στο τέλος κάθε εργαστηρίου δίδονται σημειώσεις με την εξέλιξη των προβών που πραγματοποίησε κάθε ομάδα φοιτητών, τις παρατηρήσεις του διδάσκοντα και των φοιτητών που παρακολούθησαν την πρόβα. Αναφέρονται τα συμπεράσματα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-06-2020