Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ - ΣΚΡΙΠΤ / ASSISTANT DIRECTING, SCRIPT AND CONTINUITY
Κωδικός8ΣΘ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΠερικλής Χούρσογλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014942

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 80
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ - ΣΚΡΙΠΤ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600154910
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Είναι αυτονόητο πως για να διδαχθεί κάποιος φοιτητής την λειτουργία του βοηθού σκηνοθέτη (1ου και 2ου), καθώς και του σκριπτ, πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά κάθε στάδιο παραγωγής μιας ταινίας: Την προ-προπαραγωγή, την προ-παραγωγή, το γύρισμα, την μετά-παραγωγή (post production). Κατά συνέπεια, να έχει διδαχθεί και να έχει αξιολογηθεί θετικά στα 4 εργαστήρια: 1ΕΣΘ1, 2ΕΣΘ1, 3ΕΣΘ1, 4ΕΣΘ1. Εώς τώρα το παραπάνω θεωρείται προϋπόθεση, όμως στο εγγύς μέλλον θα υπάρξει.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να: 1. κάνουν την εργασία των 1ου κ΄ 2ου βοηθού σκηνοθέτη καθώς και του σκριπτ, σε όλα τα στάδια παραγωγής μιας ταινίας: Προ-προπαραγωγή, προ-παραγωγή, γύρισμα, μετά-παραγωγή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ανάλυση στοιχείων παραγωγής ενός σεναρίου, αλλά και ανάλυση των καλλιτεχνικών στοιχείων του. Προ-προπαραγωγή: Ένα πρώτο στάδιο προσέγγισης της παραγωγής. Εύρεση κάποιων βασικών συντελεστών, κάποιων βασικών ηθοποιών, χώρων.Πιθανές αλλαγές στο σενάριο. Προπαραγωγή:Εντοπισμός των απαραίτητων στοιχείων για το γύρισμα της ταινίας. Χρονομέτρηση, Λίστες, Break down.Οργάνωση ρεπεράζ, οργάνωση προβών, οργάνωση γυρισμάτων. Ολοκλήρωση εύρεσης συντελευστών, ηθοποιών,τεχνικών. Γύρισμα: Ρουτίνα γυρίσματος. Μακιγιάζ, Κομμώσεις, Φωτισμός, Πρόβες, Λήψη, Διεθνής μπάντα, Ήχοι φορετοί, Ατμόσφαιρες. Μετά-παραγωγή: Υλικό στον μοντέρ. Συνεργασία για τους επιπλέον ήχους, Ντουμπλάζ.
Λέξεις Κλειδιά
Χρονομέτρηση, Λίστες, Break down, Πρόγραμμα γυρίσματος, Πρόβες, Ρεπεράζ, Όρντινο, Διεθνής μπάντα, Ατμόσφαιρες, Ήχοι φορετοί, Sound design, Ντουμπλάζ.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Το μάθημα αυτό συνδυάζεται άμεσα με το 8ΕΡ1, στην διάρκεια του οποίου οι φοιτητές πραγματοποιούν την 1η (ουσιαστικά) μικρού μήκους ταινίας τους. Με βάση τις ταινίες αυτές, αναλύεται και εξετάζεται ο ρόλος του 1ου και 2ου βοηθού σκηνοθέτη, ο ρόλος του σκριπτ. Παράλληλα, στην διάρκεια των μαθημάτων, προβάλονται "υλικά δουλειάς" από άλλες ταινίες. Προβάλονται επίσης χαρακτηριστικά δείγματα σκηνών από ταινίες και αναλύεται ο τρόπος που τα γυρίσματά τους οργανώθηκαν. Γίνονται μάστερ κλας από Έλληνες δημιουργούς που αναλύουν τις συνθήκες παραγωγής των ταινιών τους. Προβάλονται βίντεο από κάστιγκ, πρόβες, ρεπεράζ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις180,6
Σεμινάρια90,3
Εργαστηριακή Άσκηση90,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων60,2
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1053,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται βάσει της προετοιμασίας των ταινιών του 8ΕΡ1, τις λίστες (15%), το break down (15%), το πρόγραμμα γυρισμάτων (15%), τα όρντινο (15%). Αξιολογούνται επίσης βάσει της στάσης τους και της αποτελεσματικότητάς τους στην διάρκεια των γυρισμάτων και της μετά-παραγωγής των ταινιών τους (25%). Αξιολογούναι τέλος, από την παρουσία τους στο μάθημα (15%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- "Το πρώτο πράγμα που έκανε ο Θεός είναι το ταξείδι. Το βλέμμα του Οδυσσέα του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, ημερολόγιο γυρισμάτων", Μαργαρίτα Μαντά,εκδ. Μεταίχμιο. - "Χίτσκοκ/Φρανσουά Τρυφώ", μτφ Γιάννης Ιωαννίδης, επιμ. Αχ. Κυριακίδης, εκδ. Υψιλον/βιβλία - "Κάτι σαν αυτοβιογραφία", Ακίρα Κουροσάουα, μτφρ. Μάκης Μωραϊτης, εκδ. Αιγόκερως - "Η τελευταία πνοή" Λουϊς Μπονιουέλ, μτφρ. Μαρία Μπαλάσκα, εκδ. Οδυσσέας - "Η μαγική κάμερα", Ίνγκμαρ Μπέρκμαν (αυτοβιογραφία), μτφ. Θεοδ. Καλλιφατίδης, εκδ. Κάκτος
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Σημειώσεις με τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας των βοηθών (1ου και 2ου) και σκριπτ στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας στην χώρα μας. - "Υλικά ταινιών".
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-06-2020