Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΓΛΟΦΩΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ: ΉΧΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ / 21st - CENTYRY ANGLOPHONE THEATRE AND PERFORMANCE: SOUND AND MUSIC
ΚωδικόςΛογ6-497
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018449

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 5
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΓΛΟΦΩΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ: ΉΧΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154921
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Εξοικείωση με ένα νέο χώρο θεατρικής δημιουργίας όπως αυτός διαμορφώνεται στις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα - το ηχητικό / μουσικό θέατρο (μέσω έκθεσης των φοιτητών σε δραματικά και παραστασιακά κείμενα που δημιουργούνται με ιδιαίτερη έμφαση στον ήχο και τη μουσική) -Εξοικείωση με τα ερμηνευτικά εργαλεία που απαιτούνται για την κριτική επεξεργασία και κατανόηση τέτοιου είδους θεατρικών κειμένων - Προσέγγιση και κατανόηση της έννοιας του ήχου όχι μόνο ως αισθητικό φαινόμενο αλλά και ως έννοια με πολιτικές και πολιτιστικές διαστάσεις (με αναφορά και στα δεδομένα της Βρετανικής κοινωνίας του 21ου αιώνα) -Προσέγγιση του θεάτρου μέσω ενός νέου ερμηνευτικού εργαλείου, του ήχου (διαθεματική προσέγγιση)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κάθε εβδομάδα αναλύουμε και μια διαφορετική παράμετρο του σύγχρονου μουσικού ΄ηχητικού θεάτρου (φωνή. σιωπή, θόρυβος, ηχητικά τοπία, θεατές - ακροατές κτλ). Υπάρχει θεωρητικό υλικό προς μελέτη (βιβλία και άρθρα) για κάθε εβδομάδα αναφορικά με την έννοια που αναλύθηκε και σε κάποιες εβδομάδες απαιτείται από τους φοιτητές να έχουν προετοιμάσει τα παρακάτω βασικά κείμενα: Primary texts: 13 Objects: Studies in Servitude (excerpt) by Howard Barker (2003) Random (2008) by debbie tucker green Excerpts from Waiting for Godot (Samuel Beckett) and The Skriker (Caryl Churchill) Alecky Blythe, London Road (2011) Chris Goode, User Not Found (2018) Θεωρητικά κείμενα: βλ. κομμάτι βιβλιογραφίας
Λέξεις Κλειδιά
θέατρο, 21ος αιώνας, ήχος, μουσική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο150,6
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,4
Εκπόνηση μελέτης (project)301,2
Καλλιτεχνική δημιουργία150,6
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
τελική εξέταση (75%) και υποχρεωτική ομαδική εργασία πρακτικής μορφής τύπου project (25%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΙΙ (Μετα)μοντέρνες διαδρομές σε τόπους, ουτοπίες και ετεροτοπίες (Σ. Πατσαλίδης, University Studio Press 2019)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Pavis, Patrice. “Preface.” Theatre Noise: The Sound of Performance, edited by David Roesner and Lynne Kendrick, Cambridge Scholars Publishing, 2011, x–xiii. LaBelle, Brandon. “Introduction: Auditory Relations.” Background Noise: Perspectives on Sound Art, Continuum, 2006, ix-xvii. Lehmann, Hans-Thies. Postdramatic Theatre, translated by Karen Jürs-Munby, Routledge, 2006, 91-93. Fischer-Lichte, Erika. The Transformative Power of Performance: A New Aesthetics, translated by Saskya Iris Jain, Routledge, 2008, 11-23. Roesner, David. Musicality in Theatre: Music as Model, Method and Metaphor in Theatre-Making. Ashgate Publishing, 2014, 121-170. Barthes, Roland, “The Grain of the Voice.” Image Music Text, translated by Stephen Heath, Fontana Press, 1977, 179-189. Taylor, Lib. “Voice, Body and the Transmission of the Real in Documentary Theatre.” Contemporary Theatre Review, 23 (3), Routledge, 2013, pp. 368-379. LaBelle, Brandon. “Acoustic Spatiality.” R. Murray Schafer The Soundscape, 1977//110
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-02-2020