Τίτλος | ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΠΤΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ / OPTICAL COMMUNICATION SYSTEMS |
Κωδικός | NNA-06-05 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Πληροφορικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Αμαλία Μήλιου |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600000307 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 24
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗ | 6 | 3 | 5 |
Τίτλος | ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΠΤΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Class ID | 600155619
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600155619
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνώσεις: Κατάρτιση των φοιτητών σε βασικές γνώσεις συστημάτων οπτικών επικοινωνιών, χρήση του εργαλείου SIULINK.
Δεξιότητες: Αναγνώριση συστημάτων οπτικών επικοινωνιών ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε εφαρμογής. Χρήση του εργαλείου SIMULINK για την αξιολόγηση της επίδοσης των οπτικών συστημάτων, Αναζήτηση βιβλιογραφικών πληροφοριών. Ομαδικές εργασίες εξάσκησης.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία: Βασικές έννοιες αναλογικών-ψηφιακών σημάτων, διαμόρφωση ΟΝ/OFF, διαμόρφωση φάσης, δειγματοληψία, NRZ-RZ δεδομένα, ρυθμός μετάδοσης, εξήγηση σημασίας FOURIER (ΧΩΡΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ), τεχνικές οπτικής πολυπλεξίας (WDM-TDM). Βασικές έννοιες κύματος (πλάτος+φάση), συμβολή, περίθλαση, ταχύτητα ομάδας, ταχύτητα φάσης, δείκτης διάθλασης. Οπτική ίνα και εξασθένηση, μονάδες Db-dBm. Διασπορά, ασκήσεις εξασθένησης & διασποράς. Παθητικές διατάξεις (ΦΙΛΤΡΑ-COUPLERS-SPLITTERS-MUX-DEMUX-OPTICAL ADD/DROP MULTIPLEXERS, RECONFIGURABLE OPTICAL ADD/DROP MULTIPLEXERS). Σύγχρονα οπτικά δίκτυα PON (GPON-XGPON-NGPON-WDMPON-TDMPON-TWDMPON) και διατάξεις, πρωτόκολλα και λειτουργία ενός οπτικού δικτύου PON.
Εργαστήριο: Εισαγωγή στο εργαλείο SIMULINK. Με χρήση του SIMULINK θα γίνουν οι παρακάτω ασκήσεις: (i) χαρακτηριστικά χρονου και φάσματος σε παλμούς τύπου Gauss και σε τετραγωνικούς παλμούς, αντίστροφη σχέση χρόνου-φάσματος, (ii) Περιοδικά σήματα στο χρόνο και στο φάσμα, σήματα με 2 περιόδους, ψευδοτυχαίες ακολουθίες δεδομένων, υπολογισμός ενέργειας του σήματος στο χρόνο και στο φάσμα. (iii) Iνα με απώλειες, μετρήσεις για διαφορετικά μήκη ίνας και για διαφορετικούς συντελεστές απωλειών σε ίνες SMF και ΝΖ-DSF, εξοικείωση με μονάδες dΒ-dΒm. (iv) Φάση οπτικών σημάτων (σχέση φάσης-χρόνου), ασκήσεις διασποράς με τη σχέση Δτ=DLΔλ. (v) Διασπορά σε παλμό GAUSS, θεωρία για παλμό GAUSS, chirp, transform limited pulses. (vi) παραδείγματα διασποράς για παλμό GAUSS χωρίς αρχικό chirp, συσχέτιση αποτελεσμάτων με τον τύπο Δτ=DLΔλ, καμπύλες διεύρυνσης παλμού. (vii) παραδείγματα διασποράς για παλμό με αρχικό chirp σε διαφορετικά συστήματα μετάδοσης ινών, (viii) πλήρης αναίρεση διασποράς με ίνες SMF+DCF, (ix) μη πλήρης αντιστάθμιση διασποράς σε συστήματα δυο ινών SMF+NZ-DSF, (x) σχεδιασμός ενός οπτικού δικτύου πρόσβασης PON.
Λέξεις Κλειδιά
οπτική ίνα, παθητικές διατάξεις, οπτικά δίκτυα πρόσβασης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
H/Y και λογισμικό για εργαστηριακές ασκήσεις και laptop και προβολικό για τη διδασκαλία του μαθήματος. Web σελίδα με υλικό μαθήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 24 | ✓ | |||
Εργαστηριακή Άσκηση | 28 | ✓ | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 50 | ✓ | |||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 30 | ✓ | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 18 | ✓ | |||
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση θα μετράει για το 70% του βαθμού ενώ ένα project θα μετρήσει για 30%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΜΕ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ (Μεταφρασμένο), G. P. Agrawal, ΤΖΙΟΛΑΣ, 2001 Θεσσαλονίκη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΔΙΚΤΥΑ ΟΠΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ (Μεταφρασμένο), Green, P., ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ, 1994, Αθήνα
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-10-2020