Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΡΑΦΙΚΑ / COMPUTER GRAPHICS
ΚωδικόςNDM-07-04
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Νικολαΐδης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002977

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 51
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗ635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΡΑΦΙΚΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600155637
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις γραμμικής άλγεβρας και γεωμετρίας. Γνώσεις προγραμματισμού. Ευχέρεια στην μελέτη επιστημονικών κειμένων στα Αγγλικά.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α) Γνωσιακά: Εμπέδωση των βασικών εννοιών και αλγορίθμων γραφικών όπως μετασχηματισμοί και προβολές στον τρισδιάστατο χώρο, φωτισμός, σκίαση, απόκρυψη κρυμμένων επιφανειών κλπ. Εκτεταμένη έκθεση σε προγραμματισμό γραφικών με χρήση της OpenGL. Εξοικείωση με τα συστήματα γραφικών και τις εφαρμογές τους σε τομείς όπως οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, τα βιντεοπαιχνίδια, η οπτικοποίηση επιστημονικών δεδομένων, τα γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών κ.α. β) Δεξιότητες: Θεμελίωση υποβάθρου για την περαιτέρω μελέτη προβλημάτων και εφαρμογών γραφικών. Απόκτηση ικανότητας χρήσης και ανάπτυξης αλγορίθμων γραφικών. Όξυνση αναλυτικών και προγραμματιστικών δεξιοτήτων. Ικανότητα ανάπτυξης βασικών εφαρμογών γραφικών με χρήση OpenGL.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Συστήματα γραφικών και μοντέλα. Εισαγωγή στην OpenGL και στον προγραμματισμό γραφικών. Είσοδος και αλληλεπίδραση σε εφαρμογές γραφικών. Γεωμετρικά αντικείμενα και μετασχηματισμοί. Προβολές και παρατήρηση στον τρισδιάστατο χώρο. Φωτισμός και σκίαση. Αλγόριθμοι παράστασης βασικών σχημάτων σε raster οθόνες. Αλγόριθμοι ψαλιδίσματος. Απόκρυψη κρυμμένων επιφανειών. Εργασίες προγραμματισμού γραφικών σε C/C++ με χρήση της OpenGL.
Λέξεις Κλειδιά
Γραφικά Υπολογιστών, Τρισδιάστατη Οπτικοποίηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διδακτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, χρήση του περιβάλλοντος ηλεκτρονικής εκπαίδευσης e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις63
Φροντιστήριο42
Εκπόνηση μελέτης (project)45
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση που διαμορφώνει τον τελικό βαθμό κατά 45-55%, 3 προγραμματιστικές εργασίες στις οποίες οι φοιτητές εξετάζονται προφορικά και διαμορφώνουν τον τελικό βαθμό κατά 55-45%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γραφικά Υπολογιστών με Open GL, Hearn D, Baker P. Γραφικά και Οπτικοποίηση, Θεοχάρης Θ., Πλατής Ν., Παπαϊωάννου Γ., Πατρικαλάκης Ν.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Interactive Computer Graphics - A Top Down Approach with Shader-Based OpenGL, E. Angel, D. Shreiner, 6th Edition OpenGL Programming Guide, 8th Edition, Shreiner D., The Khronos OpenGL ARB Working Group
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-10-2020