Τίτλος | ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ / INFORMATION SYSTEMS ANALYSIS |
Κωδικός | NIS-06-05 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Πληροφορικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ιωάννης Σταμέλος |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40002962 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 54
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗ | 6 | 3 | 5 |
Τίτλος | ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600155645
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Υποβάθρου
- Γενικών Γνώσεων
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600155645
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: https://www.csd.auth.gr/studies/undergraduate/courses/
- eLearning (Moodle):
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις Προγραμματισμού, Τεχνολογία Λογισμικού
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικά: Γνωριμία με τις βασικές αρχές και έννοιες της Ανάλυσης Πληροφοριακών Συστημάτων, της Επιχειρηματικής Αρχιτεκτονικής και της Αντικειμενοστρεφούς Ανάλυσης. Καθορισμός της ανάλυσης των διάφορων οπτικών γωνιών της
επιχειρηματικής αρχιτεκτονικής και των βασικών δραστηριοτήτων (εντοπισμός κλάσεων, σχεδίαση στατικών και δυναμικών διαγραμμάτων) που προβλέπονται από τις διεργασίες RUP και ICONIX.
Δεξιότητες: Χρήση εργαλείων υπολογιστή για προδιαγραφή μίας Επιχειρηματικής Αρχιτεκτονικής και την επίλυση πρακτικών προβλημάτων της Αντ/φούς Ανάλυσης Συμμετοχή σε έργα ανοιχτού κώδικα, πρακτική εφαρμογή της αντικειμενοστρεφούς ανάλυσης στην πραγματική ανάπτυξη λογισμικού.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιχειρηματική Αρχιτεκτονική, Αντικειμενοστρέφεια, Στοιχεία Αντικειμενοστρεφούς Ανάλυσης (Πακέτο, Κλάση, Αντικείμενο, Σχέση Κλάσεων, Μέθοδος Κλάσης, Χαρακτηριστικό Κλάσης). Αντικειμενοστρεφής Ανάλυση με τη γλώσσα UML και τις διεργασίες λογισμικου RUP, ICONIX. Διάγραμμα Κλάσεων, Περίπτωση Χρήσης, Μοντέλο Περιπτώσεων Χρήσης, Διάγραμμα Ακουλουθίας, Διάγραμμα Συνεργασίας, Κρίσιμη Επισκόπηση Σχεδίου, Πρότυπο Σχεδίασης.
Λέξεις Κλειδιά
Επιχειρηματική Αρχιτεκτονική, Αντικειμενοστρέφεια, Πακέτο, Κλάση, Αντικείμενο, Σχέση Κλάσεων, Μέθοδος Κλάσης, Χαρακτηριστικό Κλάσης, UML, RUP, ICONIX, Διάγραμμα Κλάσεων, Περίπτωση Χρήσης, Μοντέλο Περιπτώσεων Χρήσης, Διάγραμμα Ακουλουθίας, Διάγραμμα Συνεργασίας, Κρίσιμη Επισκόπηση Σχεδίου, Πρότυπο Σχεδίασης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Στη Διδασκαλία χρησιμοποιούνται διαφάνειες σε υπολογιστή. Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση οι φοιτητές διδάσκονται στην τάξη τη χρήση εργαλείων Επιχειρηματικής Αρχιτεκτονικής και Αντικειμενοστρεφούς Ανάλυσης (ενδεικτικά Archi,ArgoUML, UMLET). Στην Επικοινωνία χρησιμοποιείται ο διαδικτυακός τόπος Πηλέας.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 26 | ✓ | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 13 | ✓ | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 30 | ✓ | ✓ | ||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 60 | ✓ | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 6 | ✓ | ✓ | ||
Εξετάσεις | 15 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Βαθμός μαθήματος = 60% γραπτή εξέταση, 40% εργασία. Η εργασία είναι στο πεδίο (σε έργο ανοικτού κώδικα) και αξιολογείται (α) με δημόσια παρουσίαση με διαφάνειες από το φοιτητή (β) με εξέταση των παραδοτέων και (γ) από τα σχόλια της κοινότητας του έργου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αντικειμενοστρεφής Ανάπτυξη Λογισμικού με τη UML, Β. Γερογιάννη, Γ. Κακαρόντζα, Α. Καμέα, Γ. Σταμέλου, Π. Φιτσιλή, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2006
Σύγχρονα Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων, ERP-CRM-BPR, Π. Φιτσιλής, Κάλλιπος, 2016
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Επιχειρηματική Αρχιτεκτονική, παράλληλο κείμενο
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-12-2020