Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ / LEARNING DIFFICULTIES
ΚωδικόςΨΥ-535
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013515

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 192
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600156217
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές: θα αποκτήσουν βασική γνώση για τις θεωρητικές προσεγγίσεις της μάθησης θα γνωρίζουν την ορολογία και τους ορισμούς των δυσκολιών μάθησης θα κατανοήσουν τους αιτιολογικούς παράγοντες των δυσκολιών μάθησης θα διακρίνουν τα γνωστικά, μαθησιακά, και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με δυσκολίες μάθησης θα γνωρίζουν τα κριτήρια και τα μέσα της αξιολόγησης των δυσκολιών μάθησης θα εξοικειωθούν με προγράμματα παρέμβασης και τον υποστηρικτικό ρόλο της οικογένειας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις βασικές έννοιες και τις σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις του πεδίου των δυσκολιών μάθησης. Συγκεκριμένα, το μάθημα πραγματεύεται τον εννοιολογικό προσδιορισμό, την αιτιολογία των δυσκολιών μάθησης, τα χαρακτηριστικά των παιδιών με δυσκολίες μάθησης, θέματα αξιολόγησης και διάγνωσης, τη συννοσηρότητα με άλλες δυσκολίες, τη δυσλεξία, θέματα θεραπευτικών παρεμβάσεων και το ρόλο της οικογένειας.
Λέξεις Κλειδιά
δυσκολίες μάθησης, αιτίες, διάγνωση-αξιολόγηση, παρεμβάσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού στη διδασκαλία Χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στην επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων240,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών/τριών θα πραγματοποιηθεί με μια τελική γραπτή εξέταση η οποία θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. Το υλικό των εξετάσεων θα βασίζεται στις παραδόσεις, στις προσωπικές σημειώσεις των φοιτητών/τριών και στη βιβλιογραφία του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Πολυχρόνη, Φ. (2011). Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αθήνα: Πεδίο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δίνεται στο μάθημα επιπλέον βιβλιογραφία (κυρίως ξενόγλωσσα κεφάλαια βιβλίων και άρθρα).
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2020