Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 1 / Drawing I
ΚωδικόςΥΚΣΧ11
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Ζουρούδης
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 2
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006682

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600157591
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να: 1. κατανοήσουν διαφορετικές ιστορικά προσεγγίσεις που αφορούν στο Σχέδιο σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο 2. αντιληφθούν τα θεμελιώδη στοιχεία της σχεδιαστικής «γλώσσας» 3. συνδέσουν με ομαλό τρόπο την εμπειρία τους και τις γνώσεις τους γύρω από το Σχέδιο, πριν και μετά την είσοδό τους στο Τμήμα 4. αναπτύξουν την ικανότητα να οργανώνουν και να μεταδίδουν οι ίδιοι-ες βασικές εργαστηριακές γνώσεις σχετικές με το Σχέδιο 5. ασκήσουν ικανοποιητικά εφαρμογές λειτουργικής χρήσης του σχεδίου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή σε μια διευρυμένη έννοια του Σχεδίου. Το μάθημα διεξάγεται με την συνδυασμένη μορφή σεμιναρίων και εργαστηριακής έρευνας και στοχεύει να εξοικειώσει περαιτέρω τους-τις φοιτητές-τριες με την πολυδιάστατη σύγχρονη αντίληψη για το Σχέδιο που είναι σήμερα απαραίτητη στην εικαστική έρευνα. Με τις δομημένες σε αυτό το πνεύμα ειδικές σχεδιαστικές ασκήσεις στο στούντιο επιδιώκεται ο συνδυασμός της ισχυρής σχεδιαστικής κληρονομιάς του Μοντερνισμού με τις σύγχρονες και πολύμορφες αντιλήψεις εμπρόθετου σχεδιασμού στον τομέα των οπτικών τεχνών. Ο κύκλος των μαθημάτων Σχεδίου που διδάσκονται στο πρώτο έτος του Εργαστηρίου κατευθύνουν την εκπαίδευση και την έρευνα των φοιτητών-τριών παρέχοντας τους εφόδια προς όφελος της ενίσχυσης της εκφραστικής τους ικανότητας. Μέσα από το πρόγραμμα των ασκήσεων και των εφαρμογών του Σχεδίου, παρέχονται γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τους οδηγήσουν σταδιακά σε ανάπτυξη : Α. δεξιοτήτων σχετικών με το χειρισμό των κλασικών μέσων σχεδίου και τη σύνδεση της απαραίτητης προετοιμασίας που έκανε ο φοιτητής/τρια για την εισαγωγή του στο Τμήμα με το αντικείμενο σπουδής του εργαστηρίου. Β. της ικανότητας να οργανώνουν και να μεταδίδουν οι ίδιοι-ες εργαστηριακές γνώσεις σχετικές με το Σχέδιο, παρέχοντας τους τα προς τούτο κατάλληλα μεθοδολογικά εργαλεία. Γ. εξειδικευμένων γνώσεων ώστε προοπτικά να μπορούν να διδάσκουν βασικό σχέδιο και να οργανώνουν υποτυπωδώς εργαστήρια σχεδίου.
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος. Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1505
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
[1876] "Το φανταστικό μουσείο "Σύγγραμμα, André Malraux, 2007, Πλέθρον, ISBN: 978-960-348-157-7 [31363] "ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ."Σύγγραμμα, RUDOLF ARNHEIM, 2005, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΜΕΛΙΟ ΕΠΕ, ISBN: 960-310-260-1
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-11-2020