Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΧΑΡΑΚΤΙΚΗ 1 ΕΠΙΛΟΓΗ / Printmaking I optional
ΚωδικόςΕΚΧ31
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΞενοφών Σαχίνης
Γνωστικό ΑντικείμενοΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006789

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό323
ΓΛΥΠΤΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό323
ΝΕΩΝ ΜΕΣΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝΚαλλιτεχνικό323

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΧΑΡΑΚΤΙΚΗ 1 ΕΠΙΛΟΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600157609
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΧΑ11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ 1
  • ΥΚΧΑ12 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ 1
  • ΥΚΧΑ21 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ 2
  • ΥΚΧΑ22 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ 2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές, με την ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται να: • Έχουν εξελίξει τις δεξιότητές και την εποπτεία των πλαστικών τεχνών που ασκούνται στις συγκεκριμένες τεχνικές της χάραξης και της εκτύπωσης (Ζάχαρη, Μαλακό Βερνίκι, Chine-collé, Ξηρή Χάραξη) με στόχο την διεύρυνση των αισθητικών τους αναζητήσεων και την ανάπτυξη ενός διευρυμένου προσωπικού λεξιλογίου. • Έχουν προσεγγίσει έννοιες (όπως το αρχείο, εφήμερο, ευτελές, οικείο-ανοίκειο, κ.ά.) που αφορούν την προκατασκευασμένη εικόνα (ready-made), το αντικείμενο και τη διαχείριση ετερογενών στοιχείων κατά την ανάπτυξη της σύνθεσης. • Έχουν εντοπίσει, με βάση το δικό τους εικαστικό λεξιλόγιο, τις μεταπλαστικές δυνατότητες της χαρακτικής πράξης αλλά και να αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τα στάδια των τεχνικών της Οξυγραφίας με στόχο την αποδόμηση και αναδόμηση της εικόνας. • Έχουν εκπαιδευτεί πάνω σε θέματα προσωπικής ασφάλειας, προστασίας και κανόνων σε σχέση με την χρήση εργαστηριακού εξοπλισμού, οξέων και εργαλείων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εμβάθυνση σε τεχνικές της Οξυγραφίας και της Ξηρής Χάραξης μέσω σειράς διαλέξεων και εισαγωγής στη τεχνική της Ζάχαρης, του Μαλακού Βερνικιού και του Chine-Collé. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν μια σειρά από προγραμματισμένες εργαστηριακές ασκήσεις που έχουν ως εκκίνηση, από την μία, σχεδιαστικές διατυπώσεις και μελέτες που προκύπτουν από την παρατήρηση και την οπτική μνήμη, και από την άλλη, την μεταβλητή της προκατασκευασμένης εικόνας και του «έτοιμου» αντικειμένου με στόχο την αντιπαραβολή/συνδιαλλαγή/παράθεση, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί και σε κινήματα και εννοιολογικά ζητήματα του 20ου και 21ου αιώνα, καθώς και σε έργα επιφανών καλλιτεχνών σε εκθέσεις και μπιενάλε Χαρακτικής ανά τον κόσμο.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο903
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση της αρτιότητας της τεχνικής, ορθής και ενδιαφέρουσας εικαστικής σκέψης όπως αυτή διαφαίνεται μέσα από τα χαρακτικά έργα των φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
31363\ Τέχνη και Οπτική Αντίληψη, Ρούντολφ Αρνχάϊμ 21329\Μοιάζει με Άνθρωπος, Θανάσης Μουτσόπουλος
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-11-2020