Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΛΥΠΤΙΚΗ 1 / Sculpture I
ΚωδικόςΥΚΓΛ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΆρης Κατσιλάκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006893

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΛΥΠΤΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό118

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΛΥΠΤΙΚΗ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600157656
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: - Να αναπτύξουν την ικανότητα σχεδιαστικής απόδοσης όγκων, επίπεδων και περιβάλλοντα χώρου από ανθρώπινο μοντέλο και αντικείμενα που τοποθετούνται συνθετικά στο εργαστήριο, με υλικά όπως κάρβουνο, ακρυλικά, μολύβι και μελάνι, κ.α. - Να εμβαθύνουν στη μελέτη της ανθρώπινης φιγούρας με πλαστικά σκίτσα και με τη δημιουργία προτομής από ανθρώπινο μοντέλο ή εκμαγείο. - Να κατανοήσουν με πρακτική εξάσκηση τη χρήση διαφορετικών μέσων και την τεχνολογία των υλικών που χρησιμοποιούνται στη γλυπτική όπως ο πηλός, ο γύψος, το μάρμαρο, το μέταλλο, το ξύλο, οι ρητίνες, κ.α. - Να μπορούν να επεξεργαστούν μία εικαστική ιδέα για γλυπτό σε μικρή κλίμακα με τη δημιουργία τρισδιάστατης μακέτας. - Να παράγουν αυτόνομο έργο σε μικρή, μεσαία ή μεγάλη κλίμακα, σε ψημένο πηλό, γύψο, μέταλλο, μάρμαρο, ξύλο, κ.α. - Να έχουν εξοικειωθεί με την ορολογία των εικαστικών τεχνών και ιδιαίτερα της γλυπτικής τόσο σε θεωρητικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σταδιακή εξοικείωση και καλλιέργεια της εικαστικής γλώσσας των φοιτητών/τριών με κεντρικό πυρήνα τη γλυπτική. Εργαστηριακές πρακτικές σε καθημερινή βάση, με πληθώρα υλικών συνδυασμένες με σεμινάρια, παρουσιάσεις και επισκέψεις σε εκθεσιακούς χώρους της Ελλάδας και του εξωτερικού, θέτουν τα πρώτα θεμέλια της εικαστικής αναζήτησης των φοιτητών/τριών στην γλυπτική. Περιλαμβάνει ασκήσεις σχεδίου από φυσικό πρότυπο -ανθρώπινο μοντέλο και συνθέσεις αντικειμένων- με διάφορα υλικά, όπως κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι, κ.α. και ασκήσεις πλαστικών σκίτσων από ανθρώπινο μοντέλο κυρίως με πηλό. Σεμινάρια για την χρήση πολλαπλών μέσων όπως μέταλλο, μάρμαρο, ξύλο, γύψο και άλλων υλικών όπως ρητίνες, υλικά κεραμικής, κεριά, κα. Συνδυαστικές ασκήσεις ποικίλων θεματικών, επικεντρωμένες στην εκκίνηση της προσωπικής εικαστικής έρευνας και του πειραματισμού των φοιτητών/τριών με τα υλικά. Παράλληλη εξάσκηση στο κατασκευαστικό σχέδιο και τη δημιουργία τρισδιάστατης μακέτας ως τρόπο υλοποίησης του προσωπικού τους έργου με επιλογή υλικού, τεχνική προσέγγιση και εφαρμογή. Σεμινάρια ιστορίας της γλυπτικής και της εξέλιξής της στην ιστορία της Τέχνης. Παρουσίαση θεματικής επικεντρωμένης στο έργο σύγχρονων γλυπτών/τριών και τάσεων, μέσω της οποίας οι φοιτητές/τριες ξεκινούν την προσωπική τους έρευνα με χρήση βιβλιογραφίας από τη βιβλιοθήκη, με επισκέψεις σε χώρους μουσείων, γκαλερί, στο διαδίκτυο, κ.α. Ανάπτυξη διάλογου για τη σχέση της μορφής και του περιεχομένου στη γλυπτική πρόταση που καταθέτουν. Διοργάνωση καλλιτεχνικών δράσεων συνεργατικού χαρακτήρα με κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς, μέσω των οποίων ενισχύονται οι δυνατότητες της καλλιτεχνικής και εκπαιδευτικής εμπειρίας των φοιτητών/τριών.
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Καλλιτεχνικά υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για την διδασκαλία του μαθήματος γίνεται χρήση διαφόρων σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ με ελεγχόμενη πρόσβαση στους φοιτητές που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν τους υπολογιστές του εργαστηρίου
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο2508,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
εικαστικό έργο φοιτητή
Σύνολο2508,3
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [16226]: Η τέχνη, Auguste Rodin Βιβλίο [10309]: Τέχνη και πολιτισμός, Κλέμεντ Γκρήνμπεργκ Βιβλίο [20327]: Αριστουργήματα, Φωτεινή Ζαφειροπούλου
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-11-2020