Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΛΥΠΤΙΚΗ 4 / Sculpture IV
ΚωδικόςΥΚΓΛ4
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΆρης Κατσιλάκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006897

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΛΥΠΤΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό4215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΛΥΠΤΙΚΗ 4
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600157659
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΓΛ1 ΓΛΥΠΤΙΚΗ 1
  • ΥΚΓΛ2 ΓΛΥΠΤΙΚΗ 2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: - Να παραγάγουν κεραμικά γλυπτά και γλυπτά από πηλό, γύψο, μάρμαρο, μέταλλο, ξύλο, ρητίνες και άλλα υλικά. - Να συνδέσουν την κριτική σκέψη με την καλλιτεχνική πρακτική κατά τη διαδικασία δημιουργίας τρισδιάστατων αντικειμένων. - Να έχουν ολοκληρώσει το πλαίσιο μελέτης της ανθρώπινης φιγούρας από ανθρώπινο μοντέλο σε διαφορετικές κλίμακες.. - Να έχουν βελτιώσει τον προσωπικό εικαστικό τους λόγο, τόσο για το δικό τους έργο όσο και για άλλων καλλιτεχνών. - Να χρησιμοποιούν όρους της τέχνης της γλυπτικής στην παρουσίαση της καλλιτεχνικής τους πρότασης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιλαμβάνει συνδυαστικές ασκήσεις γλυπτικής, με κεραμικά γλυπτά, πηλό, γύψο, μάρμαρο, μέταλλο, ξύλο, ρητίνες και άλλα υλικά, οι οποίες συνδέουν την κριτική σκέψη με την καλλιτεχνική πρακτική κατά τη διαδικασία δημιουργίας τρισδιάστατων αντικειμένων. Οι φοιτητές/τριες αναπτύσσουν βαθμιαία κριτικό εικαστικό λόγο αναφερόμενοι τόσο στο έργο το δικό τους όσο και στο έργο άλλων καλλιτεχνών. Ολοκληρώνεται το πλαίσιο μελέτης της ανθρώπινης φιγούρας από ανθρώπινο μοντέλο σε διαφορετικές κλίμακες. Η συνεχής εμβάθυνση στη σχέση μορφής – περιεχομένου στη γλυπτική που παράγουν οι φοιτητές/τριες καθώς και στην ανάπτυξη της εικαστικής σκέψης τους ως εργαλείο για τη δημιουργία καλλιτεχνικών προτάσεων τα ακόλουθα έτη παραμένει ως ζητούμενο. Περεταίρω έρευνα των φοιτητών/τιών στην σύγχρονη γλυπτική και την πορεία της στον παρόντα χρόνο. Παρουσίαση θεματικής επικεντρωμένης στο έργο σύγχρονων γλυπτών/τριών και τάσεων, μέσω της οποίας οι φοιτητές/τριες επεκτείνουν την προσωπική τους έρευνα με χρήση βιβλιογραφίας από τη βιβλιοθήκη, με επισκέψεις σε χώρους μουσείων, γκαλερί, και στο διαδίκτυο. Διοργάνωση εκθέσεων και καλλιτεχνικών δράσεων σε συνεργασία με κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς ενισχύοντας την καλλιτεχνική και εκπαιδευτική εμπειρία των φοιτητών/τριών.
Λέξεις Κλειδιά
καλλιτεχνικό εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • καλλιτεχνικά υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για την διδασκαλία του μαθήματος. Χρήση λογισμικών επεξεργασίας εικόνας και πολυμέσων από τους φοιτητές/τριες. Προτείνονται διαδικτυακές επισκέψεις σε μουσεία, βιβλιοθήκες, ιστοσελίδες καλλιτεχνών και γκαλερί, με τη χρήση των υπολογιστών του εργαστηρίου και της βιβλιοθήκης. Πρόσβαση στις ανακοινώσεις του εργαστηρίου που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος και επικοινωνία μεταξύ διδασκόντων, φοιτητών/τριών διαμέσου του ακαδημαϊκού ηλεκτρονικού.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο30010
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
εικαστικό έργο φοιτητή
Σύνολο30010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος εντός του εργαστηρίου (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση). Προσωπική εργασία εκτός εργαστηρίου. Προφορική παρουσίαση εργασίας. Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις. Τελική εξέταση και έκθεση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών στο εργαστήριο στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλία [24547] Η ελληνική γλυπτική, Rolley Claude Βιβλία [10314] Τέχνη και Καλλιτέχνες, Βασίλι Καντίνσκι Βιβλία [129313] Τα παπούτσια του Van Gogh, Ζακ Ντεριντά - Μάρτιν Χάιντεγκερ - Meyer Schapiro, Επιμέλεια: Δασκαλοθανάσης Νίκος
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-11-2020