Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 2 / Drawing II
ΚωδικόςΥΚΣΧ21
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Ζουρούδης
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 2
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006694

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 22
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600157772
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να: 1. αναπτύξουν κριτική ικανότητα και αντίληψη των νοηματοδοτικών διαδικασιών που σχετίζονται με την εκτεταμένη χρήση του σχεδίου σε διάφορα πεδία 2. να ενισχύσουν τις αντικειμενικές προϋποθέσεις για τη δημιουργία στέρεου εικαστικού έργου 3. αντιληφθούν την ανανεωμένη σήμερα σημασία του σχεδίου ως αυτόνομου εικαστικού έργου 4. έρθουν σε επαφή με την προηγμένη σημερινή καλλιτεχνική έρευνα στο πεδίο 5. αποκτήσουν ικανότητες εποπτείας της εξατομικευμένης εικαστικής τους έρευνας 6 να διαχειριστούν ικανοποιητικά την γνώση που προκύπτει από την εφαρμογή του εμπρόθετου σχεδιασμού ως κατασκευαστικής αρχής του έργου τέχνης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναπαραστατικό-αναλογικό και Εννοιολογικό Σχέδιο: Εντάσεις και ιστορικότητα. Πότε ένα σχέδιο γίνεται αντικείμενο πλέον και όχι εικόνα; Πώς μπορεί μια γραμμή να εγκαταλείψει το χαρτί και να γίνει «δράση»; Μπορεί ένα σχέδιο να πει μια ιστορία; Αυτά τα ερωτήματα και πολλά άλλα θα καθοδηγήσουν την πορεία των εργασιών των φοιτητών–τριών. Ο κύκλος των δραστηριοτήτων του μαθήματος στοχεύει στην κατανόηση της ιστορίας του σχεδίου ως θεμελίου της καλλιτεχνικής- και όχι μόνο- εκπαίδευσης την περίοδο της Νεωτερικότητας αλλά και της σύγχρονης κατάστασής του ως της πληρέστερης κωδικοποιημένης δυνατότητας παρουσίασης προσωπικών ιδεών και καινοτόμων νέων μορφών. Τα ιστορικά παραδείγματα, ο «εγκυκλοπαιδισμός» των πολλών παραπροϊόντων του σχεδίου, η τυπογραφία και τα μη ισότιμα με την τέχνη προϊόντα όπως είναι π.χ οι χάρτες, τα εκπαιδευτικά διαγράμματα, τα γραφικά των υπολογιστών καθώς και τα πάσης φύσεως αστικά σχήματα και μορφότυπα (σήματα- κώδικες) θα εισαχθούν ως πρότυπα για εβδομαδιαίες αναθέσεις και μεσοπρόθεσμες εργασίες. Περαιτέρω επιδιώκεται η εξοικείωση με την ειδική ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο με αφορμή το σχέδιο και τις ποικίλες εφαρμογές του. Στο στούντιο δίνονται ασκήσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας των φοιτητών-τριων με όχημα απλές λύσεις τεχνικής εφαρμογής εικαστικών λύσεων πάνω στο έργο τους. Η εξατομικευμένη διδασκαλία και η εργαστηριακή έρευνα πάνω στη δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας ή αποτύπωσης της πραγματικότητας με απλά μέσα προκρίνονται καθώς και οι συνδυαστικές ασκήσεις πάνω στην δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού προϊόντος των φοιτητών-τριών, ώστε αυτό να ενέχει αξιώσεις έργου τέχνης.
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος. Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1505
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [18110]: Θεωρία των χρωμάτων, Johann Wolfgang von Goethe Βιβλίο [2932]: Το αλφαβητάρι των μέσων, Nobert Bolz
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-11-2020