Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ζωή του ιδανικού στον κινηματογράφο / The life of the ideal in cinema
ΚωδικόςΦ408
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτης Δόικος
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014251

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΦιλοσοφίαΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ζωή του ιδανικού στον κινηματογράφο
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600158516
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Γενικές Ικανότητες
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θα εξετάσουμε τη σχέση ανάμεσα στη φύση του κινηματογράφου και τη δυνατότητά του να εμφανίζει την κίνηση των νοημάτων της εξύψωσης μέσα στα γεγονότα του αισθητού κόσμου. Αυτή η κίνηση είναι η ζωή του ιδανικού. Η εμφάνισή της ευνοείται από τη φυσική τάση του κινηματογράφου να οπτικοποιεί τη συνάντηση της κίνησης, η οποία χαρακτηρίζει τα συμβάντα του ψυχισμού, με την κίνηση του βλέμματος στην εξωτερική πραγματικότητα. Η συναισθηματική ποιότητα και η λογική μιας τέτοιας οπτικοποίησης εκφράζουν τον προσανατολισμό της φιλμικής δημιουργίας σε ό,τι αφορά τη φανέρωση ή την απώθηση της ζωής του ιδανικού. Με βάση αυτή τη συλλογιστική, θα εξετάσουμε τη σχέση του κινηματογράφου με την ιδανικότητα, έχοντας ως πεδίο αναφοράς μας σημαντικές ταινίες από δύο περιοχές δημιουργίας: 1. Τον κλασικό ελληνικό κινηματογράφο, με έργα του Ντίνου Δημόπουλου (Λόλα, Μια τρελλή – τρελλή οικογένεια, Κατηγορώ τους ανθρώπους), του Αλέκου Σακελλάριου (Το δόλωμα, Αλλοίμονο στους νέους, Υπάρχει και φιλότιμο), του Βασίλη Γεωργιάδη (Τα κόκκινα φανάρια, Το χώμα βάφτηκε κόκκινο), του Γιάννη Δαλιανίδη (Ο κατήφορος, Γυμνοί στο δρόμο, Οι θαλασσιές οι χάντρες), του Νίκου Κούνδουρου (Ο δράκος) και του Αλέκου Αλεξανδράκη (Συνοικία τ’ όνειρο). 2. Τον σύγχρονο αμερικανικό κινηματογράφο, με έργα του Ridley Scott (Ο μονομάχος, 1492), του Michael Mann (The Insider) και του Clint Eastwood (Οι γέφυρες του Μάντισον, Οι σημαίες των προγόνων μας, Gran Torino, Sully).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1114,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Η ζωή του ιδανικού στον κινηματογράφο, Δοϊκος Π. Λεπτομέρειες Κινηματογράφος 2. Η εικόνα-χρόνος, Gilles Deleuze Λεπτομέρειες
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-04-2020