Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ / CONSUMER PROTECTION LAW
ΚωδικόςΔΣ9
ΣχολήΝομική
ΤμήμαΝομικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Δέλλιος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID100001574

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Νομικής (2015-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 189
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ενιαία ΚατεύθυνσηΔιακλαδικά Σεμινάρια634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600160122

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 3
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 8 (167)
ΗμερολόγιοΤρίτη 20:00 έως 22:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να μπορεί ο φοιτητής να εντάξει καταστάσεις άξιες προστασίας που τίθενται υπόψη του στη γενικότερη προβληματική για την προστασία των καταναλωτών, να διαγνώσει την ομάδα διατάξεων που είναι κάθε φορά κατάλληλη για την παροχή προστασίας τόσο από το ημεδαπό όσο και από το ενωσιακό δίκαιο και να απαντά σε συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τα όρια της παροχής προστασίας, κάνοντας σταθμίσεις ανάμεσα στο έννομο συμφέρον του καταναλωτή και σ' αυτό του εκάστοτε προμηθευτή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Περιεχόμενο Μαθήματος
1.Κοινωνιολογική και δικαιοπολιτική θεμελίωση της ανάγκης για προστασία των καταναλωτών 2.Οι συνταγματικού δικαίου σταθμίσεις για την παροχή ή μη προστασίας στους καταναλωτές 3.Η προστασία των καταναλωτών στο δίκαιο της ΕΕ - Ελάχιστη ή πλήρης εναρμόνιση - Νεότερες τάσεις. 4.Οι νομοθετημένες έννοιες καταναλωτή και προμηθευτή 5. Ενώσεις καταναλωτών και συλλογική αγωγή 6-7. Η προστασία των καταναλωτών από τους καταχρηστικούς ΓΟΣ 8-9. Η προστασία των καταναλωτών στις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος και στις συμβάσεις από απόσταση 10. Η προστασία των καταναλωτών στις συμβάσεις εμπορίας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών από απόσταση 11. Εγγυήσεις διάρκειας- καλής λειτουργίας καταναλωτικών αγαθών και εξυπηρέτηση μετά από πώληση 12. Η ευθύνη του παρέχοντος υπηρεσίες 13. Η ευθύνη του παραγωγού ελαττωματικών προϊόντων 14. Η προστασία των καταναλωτών από διαφήμιση 15-16. Η προστασία των καταναλωτών από τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 17. Η προστασία των καταναλωτών στις συμβάσεις καταναλωτικής πίστης-Η αρχή του "υπεύθυνου δανεισμού" 18.Η προστασία των επενδυτών ως καταναλωτών 19. Η προστασία των επιβατών ως καταναλωτών 20. Ζητήματα δικονομικού διεθνούς δικαίου,ΚανΒρυξΙ 21. Ζητήματα ιδιωτικού διεθνούς δικαίου, ΚανΡώμη Ι, άρθρο 6 ΙΙ Οδηγ. 93/13, άρθρο 14 §10 ν. 2251/94 22. Φιλικός διακανονισμός καταναλωτικών διαφορών 23. Διοικητικές κυρώσεις για προστασία των καταναλωτών 24. Ποινικές κυρώσεις για προστασία των καταναλωτών  
Λέξεις Κλειδιά
καταναλωτής, προμηθευτής, συλλογική αγωγή, ελαττωματικά προϊόντα, γενικοί όροι συναλλαγών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
επαφή μέσω e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια903,6
Φροντιστήριο301,2
Σύνολο1204,8
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
[ΕΥΔΟΞΟΣ: 50658796] Ελ. Αλεξανδρίδου, Δίκαιο Προστασίας Καταναλωτή, Ελληνικό-Κοινοτικό (2η εκδ. 2015) και συμπληρωματικές υποδείξεις μελετών και δικαστικών αποφάσεων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-07-2015