Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ / RESEARCH METHODOLOGY
ΚωδικόςΕρ1-220
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014911

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 108
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161641
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. aΜαρία Ριστάνη
2. bΘωμαή Δαλπαναγιώτη
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τα ακόλουθα: •Δεξιότητες έρευνας: τεκμήρια έρευνας, αξιολόγηση και συνάφεια πηγών. •Χρήση βιβλιογραφικών εργαλείων: Mendeley. •Χρήση πηγών: ενσωμάτωση, τεχνικές παράφρασης, ορθή χρήση άμεσων αναφορών. •Κανόνες ορθής δόμησης κειμένου και σαφήνεια έκφρασης: λογική επιχειρηματολογία, ακριβής ανάλυση και παραγωγή ενός ορθά δομημένου κειμένου. •Τεκμηρίωση βιβλιογραφίας: ενδοκειμενικές και βιβλιογραφικές αναφορές •Mορφοποίηση: υιοθέτηση τρόπου βιβλιογραφικής τεκμηρίωσης πηγών (MLA 8 και APΑ 6), δεξιότητες επεξεργασίας κειμένου. •Οργάνωση-συνεκτικότητα: ξεκάθαρα θεματική πρόταση, παραγραφοποίηση, ικανοποιητική μορφή συμπερασμάτων. •Γλώσσα: σαφήνεια, καταλληλότητα ύφους και γλωσσικού μητρώου και επιπέδου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα επικεντρώνεται στη μεθοδολογία έρευνας και συγγραφής δοκιμίου για τις γνωστικές περιοχές λογοτεχνίας/πολιτισμός και γλωσσολογία. Για το λόγο αυτό το μάθημα χωρίζεται σε δύο κύκλους των 6 εβδομάδων έκαστος. Οι θεματικές που θα κληθούν οι φοιτητές/τριες να μελετήσουν και ερευνήσουν θα προέρχονται από τα μαθήματα επισκόπησης της Αγγλικής και Αμερικανικής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού καθώς και τα υποχρεωτικά μαθήματα Γλωσσολογίας του δεύτερου έτους σπουδών τους. Μερικές από τις δεξιότητες που οι φοιτητές/τριες θα αποκτήσουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος αυτού είναι: α) Χρήση Mendeley, β) συγγραφή δοκιμίων με χρήση MLA και APA, γ) οργάνωση κειμένου και παρενθετικές παραπομπές κειμένων σύμφωνα με το MLA και ΑPA, δ) αποφυγή λογοκλοπής, ε) ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
Λέξεις Κλειδιά
συγγραφή δοκιμίου, ακαδημαϊκός γραπτός λόγος, πρόσβαση/ανάγνωση/κριτική μελέτη άρθρων/βασεις δεδομένων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Υπηρεσία ηλεκτρονικών μαθημάτων, βιβλιογραφική έρευνα και βάσεις δεδομένων, διάδραση με διαδικτυακές πηγές και υλικό.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια301,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Εκπόνηση μελέτης (project)301,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών δεν γίνεται με τελική εξέταση αλλά με τη συγγραφή δύο δοκιμίων 1.000 λέξεων το καθένα (χωρίς να περιλαμβάνεται στο όριο αυτό η περίληψη, οι υποσημειώσεις και η βιβλιογραφία). Το ένα δοκίμιο θα αφορά τη λογοτεχνία και τον πολιτισμό ενώ το δεύτερο δοκίμιο τη γλωσσολογία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
USING DATABASES •Project Muse: http://muse.jhu.edu/about/resources/guides/guide_searching.pdf •Pro-Quest: http://www.youtube.com/watch?v=QCaGDY-C6tQ •JSTOR: http://about.jstor.org/support-training/help/how-use-jstor-training-materials GOOGLE •Using Google Effectively: http://support.google.com/websearch/bin/topic.py?hl=en&topic=1221265&rd=2 •Google Scholar: http://scholar.google.gr/ •Google Books: (Useful for extracts from books) http://scholar.google.gr/ WORD 2003 and WORD 2007: •http://www.unf.edu/dept/cpdt/vista/docs/Word_Manual_Final.pdf FORMATTING AND STYLE Tutorials on MLA: •http://www.youtube.com/watch?v=wljCiv8FX40 •http://www.youtube.com/watch?v=22CPQoLE4U0 •http://www.youtube.com/watch?v=3UF9uonKnx8 MLA 8th Edition: •http://library.williams.edu/citing/styles/mla.php •https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/747/01/ •https://www.youtube.com/channel/UCgVqKEU_v6WXOSlgP440MPA •https://www.youtube.com/watch?v=24Y31UrG2q4&list=PL4917D9E21FA6EDFF Tutorials on APA: •http://www.youtube.com/watch?v=9pbUoNa5tyY AUTH LIBRARIES •Auth library catalogue: http://ipac.lib.auth.gr/#focus •English department library catalogue: http://www.enl.auth.gr/lib/ WRITING AND RESEARCH SKILLS •Academic Vocabulary / Academic Word List: https://www.nottingham.ac.uk/alzsh3/acvocab/ •Evaluating sources: http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/553/01/ http://www.library.jhu.edu/researchhelp/general/evaluating/practical.html http://guides.lib.berkeley.edu/evaluating-resources •Critically Analyzing Information Sources: http://guides.library.cornell.edu/criticallyanalyzing •Introduction to Scholarly vs Trade vs Popular Journals: https://libguides.colostate.edu/howtodo/scholarlyvspopular •Evaluating Wikipedia: http://libguides.lmu.edu/c.php?g=323798&p=2169061 •Annotated bibliography: http://guides.library.cornell.edu/annotatedbibliography
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-06-2020