Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ: ΠΕΖΟΣ ΛΟΓΟΣ / WORKSHOP IN CRITICAL WRITING: FICTION
ΚωδικόςΛογ5-127
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠληροφορικής ή Χειρισμού Η/Υ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007076

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 102
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ: ΠΕΖΟΣ ΛΟΓΟΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161644
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. aΕυφροσύνη Μποτονάκη
2. bΕυθυμία λυδία Ρουπακιά

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοFriday 11:00 to 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: •Εξοικείωση σε μεθόδους αναλυτικής προσέγγισης του διηγήματος. •Εξοικείωση στη βασική ορολογία που χρησιμοποιείται στην ανάλυση πεζών λογοτεχνικών κειμένων •Άσκηση για την απόκτηση δεξιοτήτων στην αντιμετώπιση λογοτεχνικών κειμένων σε σχέση με τα κοινωνιο-ιστορικά συμφραζόμενα •΄Ασκηση στη δόμιση ενός μελετήματος λογοτεχνικής κριτικής, σχεδιάζοντας τη θεματική εστίαση και την υποστήριξή της με παραδείγματα παρμένα απο μια επιλογή μικρών κειμένων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό φέρνει τους φοιτητές/τριες σε επαφή με το λογοτεχνικό είδος του πεζού λόγου και με τα νοήματα και όρους της κριτικής που χρησιμοποιούνται στην ερμηνεία ενός αφηγηματικού κειμένου. Επίσης διδάσκει πώς να δομίσει ο φοιτητής/τρια ένα γραπτό κείμενο ερμηνείας λογοτεχνικών κειμένων. Δοκιμαστικές αναλύσεις διαφόρων μορφών διηγημάτων θα γίνουν στην τάξη με έμφαση στο γεγονός ότι το νόημα δομείται από τον κάθε επιμέρους αναγνώστη. Κριτικές απόψεις σε σχέση με τη θέση του παρατηρητή, την πλοκή, το θέμα, την αλληγορία και το συμβολισμό, καθώς και το ρεαλισμό έναντι στη φαντασία, θα σχολιαστούν μέσα από το πλαίσιο των προσωπικών αναγνώσεων του κάθε διηγήματος. Επιπλέον οι φοιτητές/τριες θα διδαχτούν και θα εξεταστούν στην παρουσίαση μιας γραπτής ερμηνείας πάνω σε ένα λογοτεχνικό κείμενο πεζού λόγου.
Λέξεις Κλειδιά
Πεζός λόγος, αφήγηση, πραγματικότητα, ερμηνεία, ανάγνωση, ιδεολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και πολυμέσων κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Χρήση eLearning για διαδραστικές ασκήσεις με τους/τις φοιτητές/τριες, για συλλογή και αξιολόγηση εργασιών και για επικοινωνία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις983,9
Εργαστηριακή Άσκηση160,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων150,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών180,7
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται ανάλογα με τον/την διδάσκοντα/διδάσκουσα: α) Δύο εργασίες ως γραπτή εξέταση μέσα στην τάξη (20% + 20%) και τελική εξέταση (60%) ή β) Δύο εργασίες, ως γραπτή εξέταση μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (20%) και η άλλη ως εργασία γραμμένη στο σπίτι (κατόπιν συνεχούς επίβλεψης και παρακολούθησης από τον διδάσκοντα/σκουσα) (20%), συμμετοχή και έργο στην τάξη (10%), και επιπλέον τελικό γραπτό διαγώνισμα (50%). ή γ) Δύο εργασίες, ως γραπτή εξέταση μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (20%) και η άλλη ως εργασία γραμμένη στο σπίτι (κατόπιν συνεχούς επίβλεψης και παρακολούθησης από τον διδάσκοντα/σκουσα) (30%), και επιπλέον τελικό γραπτό διαγώνισμα (50%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Kate Chopin, “The Story of an Hour” James Joyce, "Eveline" Nadine Gordimer, "An Intruder" Edgar Allan Poe, "The Tell-Tale Heart" Monica Wood, "Disappearing" Shirley Jackson, "The Lottery" Margaret Atwood, "Happy Endings" Katherine Mansfield, “Miss Brill” Elizabeth Bowen, “The Demon Lover” Ernest Hemingway, “Hills like Elephants” Charlie Fish, “Death by Scrabble” Guy de Maupassant, “Moonlight” Ernest Hemingway, “Cat in the Rain” Gabriel Garcia Marquez, “A Very Old Man with Enormous Wings: A Tale for Children” Charles Perrault, “Little Red Riding Hood” Angela Carter, “The Company of Wolves” Robert Coover, “The Babysitter” Extract from Hanif Kureishi, The Buddha of Suburbia John Updike, “A & P”
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-11-2020