Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ / MODERN BRITISH POETRY
ΚωδικόςΛογ6-368
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012559

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161649
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει: -γνώση της σύγχρονης Βρετανικής ποίησης και των κύριων χαρακτηριστικών της -κατανόηση εκείνων των κοινωνικών, πολιτικών και πολιτισμικών συνθηκών που έχουν διαμορφώσει τάσεις στην σύγχρονη Βρετανική ποίηση -την ικανότητα να μπορούν να διαβάζουν, να κατανοούν και να ερμηνεύουν κριτικά τη σύγχρονη Βρετανική ποίηση
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στην σύγχρονη Αγγλόφωνη ποίηση της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας, εστιάζοντας στους πιο σημαντικούς ποιητές, κείμενα και ρεύματα από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Πιο συγκεκριμένα, μετά από μια σύντομη αναφορά σε προγενέστερα ρεύματα και ποιητές, θα εξετάσουμε την πολιτική ποίηση της δεκαετίας 30, τον υπερρεαλισμό και τον νεο-Ρομαντισμό του 40, το «Κίνημα» του 50, την «Αναγέννηση» της Βρετανικής Ποίησης το 60 και το 70, και θα καταλήξουμε εξερευνώντας τις τάσεις που έχουν διαμορφωθεί τις τελευταίες δεκαετίες μέσα από την επιρροή που άσκησαν οι μειονότητες, η πολυπολιτισμική κοινωνία, τα νέα ψηφιακά μέσα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η τέχνη της επιτέλεσης, κ.α. Η σύγχρονη Βρετανική ποίηση, έτσι, θα εξεταστεί μέσα από μια σειρά σύγχρονών θεμάτων, προβληματισμών και τάσεων ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους φοιτητές, όχι μόνο να την κατανοήσουν βαθύτερα, αλλά και να αποκτήσουν μια στενότερη και πιο προσωπική σχέση μαζί της. Κάποιοι από τους ποιητές που θα εξετάσουμε: Ted Hughes, Philip Larkin, Seamus Heaney, Derek Mahon, Tony Harrison, Don Paterson, Carol Ann Duffy, Jacky Kay, Grace Nichols, Benjamin Zephaniah, Liz Lockhead, James Denton, Simon Armitage, Andrew Motion, κ.α.
Λέξεις Κλειδιά
Ποίηση, Σύγχρονη λογοτεχνία και πολιτισμός, ποιητική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1506
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται στη βάση γραπτών ασκήσεων και εξετάσεων καθώς και προφορικών παρουσιάσεων που περιλαμβάνουν: (1) μικρού μεγέθους εργασίες (δύο-τριών σελ.) πάνω σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που επεξεργάζονται οι φοιτητές στο σπίτι, (2) παρουσιάσεις μέσα στην τάξη πάνω σε κάποια πτυχή του μαθήματος και (3) ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου με σύνθετες ερωτήσεις που απαιτούν τη συγγραφή δοκιμίων. Επίσης, δίνεται η ευκαιρία στο φοιτητή /τρια να συγγράψει (προαιρετικά) ερευνητική εργασία πάνω σε σχετικό με το μάθημα θέμα. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η ερευνητική εργασία να αντικαταστήσει το τελικό διαγώνισμα, το οποίο ο φοιτητής/ τρια πρέπει να περάσει ώστε να συμπεριληφθεί η εργασία αυτή στην τελική αξιολόγηση. Διευκρινίζεται ότι οι εργασίες στο σπίτι και η προφορική επίδοση των φοιτητών στην τάξη παίζουν διαμορφωτικό ρόλο, ενώ οι παρουσιάσεις στην τάξη, το τελικό διαγώνισμα και η ερευνητική εργασία (αν επιλεγεί) παίζουν και προσδιοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: -σωστή χρήση της αγγλικής γλώσσας -οργάνωση σκέψης -κατανόηση των ιδεών που εκθέτει το μάθημα -κριτική σκέψη και σύνθεση ιδεών -πρωτοτυπία ιδεών -ώριμη, επιτηδευμένη σκέψη (sophistication of thought) -συνολική κάλυψη της ύλης του μαθήματος -τρόπος επικοινωνίας με το κοινό (ειδ. στην προφορική παρουσίαση) Τα παραπάνω γίνονται γνωστά στους φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο e-learning.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Acheson, James and Romana Huk, eds, Contemporary British Poetry: Essays in Theory and Criticism. Albany: State University of NY Press, 1996. Alvarez, A., ed. The New Poetry. Harmondsworth: Penguin 1966. Armand, Louis. Contemporary Poetics. Evanston: Northwestern UP, 2006. Astley, Neil. ed. New Blood. Newcastle: Bloodaxe, 1999. Brinton, Ian. Contemporary Poetry: Poets and Poetry since 1990. Cambridge: Cambridge UP, 2009. Broom, Sarah. Contemporary British and Irish Poetry: An Introduction. Basingstoke: Palgrave, 2005. Caddel, R. and Peter Quartermain, eds. Other: British and Irish Poetry since 1970. Middletown: Wesleyan Up, 1999. Conquest, R., ed. New Lines. London: Macmillan, 1956. Couzyn, Jeni, ed. The Bloodaxe Book of Contemporary Women Poets. Newcastle: Bloodaxe, 2000. Enright, D. J., ed. The Oxford Book of Contemporary Verse 1945-1980. Oxford: Oxford UP, 1980. Horovitz, Muichael, ed. Children of Albion: Poetry of the Underground in Britain. Harmondsworth: Penguin, 1970. Padley, Steve. Key Concepts in Contemporary Literature. Basingstoke: Palgrave, 2006. Paterson, Don and Charles simic, eds. New British Poetry. Minneapolis: Graywolf Press, 2004. Roberts, Andrew and Jonathan Allison, eds. Poetry and Contemporary Culture. Edinburgh: Edinburgh UP, 2002. Tuma, Keith, ed. Anthology of Twentieth-Century British and Irish Poetry. New York: Oxford UP, 2001.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-06-2016