Τίτλος | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΧΩΡΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / T8-E5 ALTERNATIVE SPATIAL DEVELOPMENT APPROACHES AND POLICIES |
Κωδικός | Θ8-Ε5 |
Σχολή | Πολυτεχνική |
Τμήμα | Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Γεώργιος Γριτζάς |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 20002344 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης (2020-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 36
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | 8 | 4 | 4 |
Τίτλος | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΧΩΡΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600161800
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600161800
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=5737
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα
• μάθουν τις κριτικές που ασκούνται σε συμβατικές προσεγγίσεις της ανάπτυξης και ειδικότερα της χωρικής ανάπτυξης
• κατανοήσουν τις διαφορετικές εναλλακτικές προσεγγίσεις της ανάπτυξης και ειδικότερα της χωρικής ανάπτυξης
• γνωρίσουν την προσέγγιση των οικονομιών της κοινότητας
• εξοικειωθούν με τη χρήση εργαλείων για τον σχεδιασμό των οικονομιών της κοινότητας
• μάθουν τρόπους δικτύωσης των εναλλακτικών οικονομικών εγχειρημάτων και τον τρόπο που αυτή η δικτύωση μπορεί να βελτιώσει την τοπικήςευημερίας
• μάθουν να εκπονούν εναλλακτικά επιχειρησιακά σχέδια για τη βελτίωση της τοπικής ευημερίας
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να διερευνήσει τις εναλλακτικές προσεγγίσεις και πολιτικές της χωρικής ανάπτυξης, Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα έχουν τη ικανότητα να χρησιμοποιούν «εργαλεία» για να σχεδιάζουν και να αξιολογούν πολιτικές για την υλοποίηση εναλλακτικών οραμάτων / προσεγγίσεων της χωρικής ανάπτυξης
• Μετα-ανάπτυξη (postdevelopment)
• Απομεγέθυνση / Αποανάπτυξη (degrowth)
• Οικονομίες της Κοινότητας (community economies)
• Εναλλακτική περιφερειακότητα (alternative regionalism)
• Συμμετοχικός σχεδιασμός της οικονομίας
• Εναλλακτικές προσεγγίσεις, πολιτικές και «εργαλεία» σχεδιασμού και αξιολόγησης πολιτικών, σε όλες τις χωρικές κλίμακες, για:
o την εργασία,
o την επιχείρηση,
o την αγορά,
o την ιδιοκτησία,
o τις επενδύσεις / χρηματοδότηση
Λέξεις Κλειδιά
Μετα-ανάπτυξη, Απομεγέθυνση, Αποανάπτυξη, Οικονομίες της Κοινότητας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | ✓ | |||
Άσκηση Πεδίου | 22 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 22 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 22 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 108 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με την υλοποίηση (ομαδικής) εργασίας σχετικής με το αντικείμενο του μαθήματος και προφορικές ή/και γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Καβουλάκος Κ-Ι, Γριτζάς Γ. (2016) Εναλλακτικοί οικονομικοί και πολιτικοί χώροι, Κάλλιππος
• Συλλογικό έργο (2016) Το λεξιλόγιο της αποανάπτυξης, Οι Εκδόσεις των Συναδέλφων, ISBN 978-960-9797-55-9 (μετάφραση του βιβλίου: D’Alisa, G., Demaria, F., Kallis, G. (επιμ) (2014) Degrowth: A Vocabulary for a New Era. Routledge.)
• Λατούς Σ. (2008) Το στοίχημα της απο-ανάπτυξης, Βάνιας
• Λατούς Σ. (2013) Προς μια κοινωνία της λιτής αφθονίας, Οι εκδόσεις των συναδέρφων
• Κορρές Γ., Κουρλιούρος Η., Τσομπάνογλου Γ. (2017) Χωρική και Τοπική Κοινωνικό-Οικονομική Ανάπτυξη, UNIBOOKS IKE
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Gibson-Graham JK, Cameron J and Healy S (2013) Take Back the Economy. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press
• Gibson-Graham JK (2006) A Postcapitalist Politics. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press
• Καλλής Γ. Πετρίδης Π. Ηλιόσποροι (επιμ) (2013) 11 κείμενα για την αποανάπτυξη. Αθήνα: ΗΛΙΟΣΠΟΡΟΙ
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-11-2020