Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ / T8-E8 SPECIAL- PURPOSE SPATIAL PLANS
ΚωδικόςΘ8-Ε8
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαριλένα Παπαγεωργίου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002347

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 53
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής844

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600161803
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Η εμβάθυνση σε κρίσιμα θέματα που ανακύπτουν κατά την κατάρτιση χωροταξικών σχεδίων - Η αναγνώριση των χωρικών διαστάσεων των τομεακών πολιτικών
- Η κατανόηση του χωροταξικού σχεδιασμού ως εργαλείου που επιδιώκει να συνθέσει και να συντονίσει επιμέρους τομεακές πολιτικές με χωρική αναφορά - Η γνωριμία με τα σύγχρονα εργαλεία χωροταξικού σχεδιασμού στην Ελλάδα για βασικούς τομείς κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων (Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια)
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Χωροταξικός Σχεδιασμός: μορφές, τυπολογίες, διάρθρωση, σχέσεις
2. Το νόημα και το περιεχόμενο των Ειδικών Χωροταξικών Σχεδίων
3. Χωρικές διαστάσεις τομεακών πολιτικών: η Ευρωπαϊκή εμπειρία
4. Η ελληνική εμπειρία του χωροταξικού σχεδιασμού: Διάρθρωση των ειδών και επιπέδων σχεδιασμού που ισχύουν σήμερα και ιστορική αναδρομή
5. Βασικοί τομείς κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων ως αντικείμενα του χωροταξικού σχεδιασμού (Τουρισμός, Βιομηχανία, Ενέργεια):
(α) Παρουσίαση και ανάλυση των Ειδικών Πλαισίων Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης
(β) Διερεύνηση ως προς τα κρίσιμα ζητήματα που θέτουν: Π.χ Περιβάλλον και ανάπτυξη, Χωρική ισότητα ή αποδοτικότητα, Σχέση μεταξύ επιπέδων και κατηγοριών χωροταξικών σχεδίων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων27
Φροντιστήριο12
Συγγραφή εργασίας / εργασιών27
Εξετάσεις3
Σύνολο108
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προφορικές εξετάσεις και αξιολόγηση της εργασίας
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Βασενχόβεν Λ., Χωρική Διακυβέρνηση: Θεωρία, ευρωπαϊκή εμπειρία και η περίπτωση της Ελλάδας, Εκδόσεις Κριτική 2010.
2. Παπαπετρόπουλος Α.Δ., Χωροταξικός Σχεδιασμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη, Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη, 2009.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-02-2018