Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤεχνολογίες Διαχωρισμών / Separation Technologies
ΚωδικόςΜΧ082
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΧημείας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40003188

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Χημείας (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Χημική και Περιβαλλοντική ΤεχνολογίαΥποχρεωτικό1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤεχνολογίες Διαχωρισμών
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600161856
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εκμάθηση των βασικών αρχών των τεχνολογιών διαχωρισμών στη Χημική και Περιβαλλοντική Τεχνολογία. Εξοικείωση με τεχνικές επίλυσης προβλημάτων διαχωρισμών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Α) Διεργασίες διαχωρισμού με μεμβράνες: περιγραφή (σύνθεση, χαρακτηρισμός, βασικές εφαρμογές), βασικές εξισώσεις σχεδιασμού, λειτουργικά προβλήματα και αντιμετώπισή τους, υβριδικά συστήματα, νέες εξελίξεις στην τεχνολογία μεμβρανών (εφαρμογές, υλικά κτλ.), επίλυση βασικών προβλημάτων. Β) Επίπλευση και διεπιφανεικές τεχνολογίες διαχωρισμού: περιγραφή, εφαρμογές, βασικές εξισώσεις σχεδιασμού. Υδρομεταλουργία: βιομηχανικός διαχωρισμός διαλυμένων μεταλλικών συστατικών από υδατικά κτλ. Διαλύματα: περιγραφή, συνθήκες, υλικά που χρησιμοποιούνται, εφαρμογές, σημασία, εξέλιξη της τεχνολογίας αυτής. Γ) Προσρόφηση και ιονανταλλαγή. Εφαρμογές των τεχνολογιών ρόφησης σε διαχωρισμούς: περιγραφή των διεργασιών, μοντέλα, υλικά που χρησιμοποιούνται, εκλεκτικότητα διεργασιών, νέες τάσεις και εξελίξεις.
Λέξεις Κλειδιά
ρόφηση, επίπλευση, μεμβράνες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
J. D. Seader, Ernest J. Henle: Separation Process Principles, J.Wiley 1998
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-11-2015