Τίτλος | Εκπαιδευτική πολιτική / Educational policy |
Κωδικός | Π3016 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Κωνσταντίνος Τσιούμης |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014892 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Φιλοσοφία | Ελεύθερη Επιλογή | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Παιδαγωγική | Υποχρ. Κατ΄ Επιλογήν Κατεύθυνσης | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | Εκπαιδευτική πολιτική |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600163457
|
Τύπος Μαθήματος
- Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600163457
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=11102
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του συγκεκριμένου μάθήματος είναι οι συυμμετέχουσες κι οι συμμετέχοντες να καταστούν ικανοί να κατανοούν τους βασικούς μηχανισμούς με τους οποίους λειτουργεί η εκπαιδευτική πολιτική και τις παραμέτρους από τις οποίες εξαρτάται,να αντιλαμβάνονται το ρόλο του κοινωνικού περιβάλλοντος στη λειτουργία της και τους περιορισμούς που αυτό θέτει. Ζητούμενο είναι να είναι σε θέση να την αναλύουν , σε ένα πρώτο επίπεδο και να την προσεγγίζουν κριτικά , καθώς και να αναγνωρίζουν ιδιαίτερες εκφάνσεις της. Η προσέγγιση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών συμβάντων αποσκοπεί στο να αποκτούν μια εικόνα βασική εικόνα της λειτουργίας της εκπαιδευτικής πολιτικής σε διεθνές και εθνικό επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής πολιτικής
Η έννοια του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και της εκπαιδευτικής πολιτικής
Ιστορικός και Κοινωνικός Τόπος της Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Εκπαίδευση και εκσυγχρονισμός.
Εκπαίδευση και ανθρώπινο κεφάλαιο.
Οι κυριότεροι συντελεστές της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Μοντέλα εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ο ρόλος των Διεθνών Οργανισμών στην εκπαιδευτική πολιτική
Συγκεντρωτισμός και αποκεντρωτισμός στην εκπαίδευσης Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο .
Τύπος και εκπαιδευτική πολιτική.
Η πολιτική του αναλυτικού προγράμματος
Σχολική ηγεσία και διοίκηση της εκπαίδευσης.
Διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική.
Ερμηνευτικά σχήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Η έρευνα της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Λέξεις Κλειδιά
εκπαιδευτική πολιτική, εκπαιδευτικός σχεδιασμός, εκπαίδευτική μεταρρύθμιση, εκπαίδευση και εκσυγχρονισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση power point για διδασκαλία
Χρήση e-mail για επικοινωνία
Χρηση για elearning για υλικό
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 50 | 2 | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 40 | 1,6 | |||
Εξετάσεις | 20 | 0,8 | |||
Σύνολο | 149 | 6,0 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
H αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με συνθετική εργασία
Μεσα από το διάλογο και τη διαχείριση προβλημάτων και
τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γουβιάς Κ. -Θεριανός Κ., Εκπαιδευτική Πολιτική, Gutenberg,Αθήνα 2014
Σταμέλος Γ., Εκπαιδευτική Πολιτική, Διόνικος, Αθήνα 2009
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υφαντή Α., εκπαιδευτική Πολιτική και Σχεδιασμός για ένα Σύγχρονο Σχολείο, Εκδ.Α.Α.Λιβάνη, Αθήνα 2012
Καλεράντε Ε.-Πετρουλάκης Ν., Από την Εκπαιδευτική Πολιτική στην Εκπαιδευτική Πράξη, Γρηγόρης , Αθήνα 2013.
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-12-2020