Τίτλος | Ψηφιακή διατήρηση πολιτιστικής κληρονομιάς - Κατασκευή ιστοσελίδων / Digital Preservation of Culture Heritage - Webpages Construction |
Κωδικός | 2032 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Νικόλαος Μυρίδης |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 60004918 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2023-2024)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινή | - | 3 |
Τίτλος | Ψηφιακή διατήρηση πολιτιστικής κληρονομιάς - Κατασκευή ιστοσελίδων |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600165206
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Θεολογική |
Όροφος | - |
Αίθουσα | ΝΗΣΙΔΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ (578) |
Ημερολόγιο | Δευτέρα 14:00 έως 17:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165206
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: https://www.theo.auth.gr/
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
1. σχεδιάζουν πλήρεις ιστοσελίδες
2. υλοποιούν την δημιουργία και λειτουργία ιστοσελίδων
3. διαχειρίζονται έργα ψηφιακών αρχείων
4. αντιλαμβάνονται και μετέρχονται θεμελιώδη υπολογιστικά ψηφιακά έργα πολιτιστικής χροιάς
5. σχεδιάζουν και υλοποιούν πιλοτικά έργα ψηφιακού πολιτισμού
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η προοπτική της διανυόμενης εποχής αναδεικνύει τον δυναμικό χώρο της Διατήρησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ως ένα πεδίο ιδιαιτέρου επιστημονικού και τεχνολογικού ενδιαφέροντος με άμεσες και χρηστικές εφαρμογές. Αποδεικτικό στοιχείο αποτελεί το πολύπτυχο ερευνητικό και εκπαιδευτικό ενδιαφέρον τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε παγκόσμιο. Αντικείμενα του μαθήματος: Α. Τεχνικές ψηφιακής ανάκτησης και διατήρησης έργων. Β. Μεγάλα Ψηφιακά Πολιτιστικά Έργα Γ.Ψηφιακές συλλογές. Δ. Ψηφιακά μουσεία. Ε.Λεξικά ΣΤ.Σχεδίαση έργων
Επίσης το μάθημα ενασχολείται με την παροχή της γνώσης σχεδίασης και κατασκευής ιστοσελίδων με βάση: 1.τα πιο ενημερωμένα προγράμματα τα οποία είναι διαθέσιμα για το επίπεδο των φοιτητών 2. τις κυριότερες αρχές σχεδίασης ιστοσελίδων 3.την παρεχόμενη υποδομή
Λέξεις Κλειδιά
Πολιτιστική Κληρονομιά, Ιστοσελίδες, Δικτυακοί τόποι, αποθετήρια, Europeana, πολιτιστικές οντότητες, συλλογές, λεξικά
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση e-διαφανειών
Χρήση e-mails
Χρήση internet
Χρήση e-προγραμάτων & περιβαλλόντων
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 29 | 1,2 | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 9 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | |
Εκπόνηση μελέτης (project) | 12 | 0,5 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 12 | 0,5 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 75 | 3 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολογούνται τα ακόλουθα:
Συνεργατικότητα, προσπάθεια, φιλότιμο, αντίληψη: κατά την διαρκή εργαστηριακή διεπαφή και αλληλεπίδραση με τον φοιτητή
Ικανότητες, ευφυϊα, ακρίβεια, σαφήνια: κατά την διαδικασία των εξετάσεων (προφορικών και εργαστηριακών) Προθυμία, φιλεργατικότητα, φιλοπονία, στρατηγική: κατά την εκπόνηση ευρύτερου κατ' επιλογή έργου (εργασίας)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Τουρκοκρατία και τεχνολογία, ΜΥΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΑΦΟΙ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε.
- Η Πληροφορία, James Gleick,ΤΡΑΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Web Engineering- A Practicioner's Approach, R.Pressman & D.Lowe, McGraw-Hill
-Τεχνολογία & Πληροφορική στον χώρο του Πολιτισμού -Βυζαντινή Εικόνα, ΜΥΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,Εκδ.ΠΑΜΑΚ
- Digital Heritage, L.MacDOnald, Butterworth-Heinemann
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-10-2020