Τίτλος | Εφαρμογές της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας στην ορθόδοξη χριστιανική παιδεία και αγωγή / Applications of Pedagogical Psychology in Orthodox Christian Education. |
Κωδικός | 2241 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Μαρία Ράντζου |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600019350 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2023-2024)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 57
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Εαρινό | - | 3 |
Τίτλος | Εφαρμογές της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας στην ορθόδοξη χριστιανική παιδεία και αγωγή |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600165284
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Εξ αποστάσεως (900) |
Ημερολόγιο | Δευτέρα 19:00 έως 22:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165284
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
- Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές είναι σε θέση να:
-Αξιολογούν τη σημασία της οικογένειας στη χριστιανική αγωγή των παιδιών και των εφήβων
-Συνδέουν τη διαδικασία αυτορρύθμισης με τις χριστιανικές αρετές
-Συνδέουν την εικόνα του εαυτού ως χριστιανού με παράγοντες αυτοαντίληψης
-Περιγράφουν θρησκευτικά συναισθήματα
-Αξιολογούν τη σημασία των κινήτρων στην καλλιέργεια χριστιανικών αρετών
-Καταγράφουν τη σημασία των διαπροσωπικών σχέσεων με τους συνομήλικους, προσεγγίζοντας τους ως κατ' εικόνα Θεού
-Αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας, που μπορούν να αξιοποιήσουν στη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Παιδαγωγική Ψυχολογία εφαρμόζει τις ψυχολογικές μεθόδους στη μελέτη της μάθησης,της διδασκαλίας και της διαχείρισης συμπεριφορών. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι φοιτητές θα καταρτιστούν σε θεωρίες αυτορρύθμισης, αυτοαντίληψης και κινήτρων που καταγράφουν και επεξηγούν συμπεριφορές. Οι φοιτητές θα ενημερωθούν για αποτελεσματικούς τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων, καθώς και για τη σημασία της οικογένειας και των συνομηλίκων στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Οι παραπάνω γνώσεις θα συνδυαστούν με τη διδασκαλία και τις αρχές της ορθόδοξης χριστιανικής αγωγής, αντλώντας στοιχεία από τους πατέρες της Εκκλησίας και σύγχρονους επιστήμονες της Χριστιανικής Παιδαγωγικής.
Λέξεις Κλειδιά
αυτορρύθμιση, κίνητρα, αυτοαντίληψη, θρησκευτικά συναισθήματα, χριστιανική αγωγή, χριστιανικές αρετές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι διαλέξεις πραγματώνονται με την παρουσίαση της διδακτέας ύλης μέσω powerpoint. Ακόμη αξιοποιούνται πολυμέσα για την κατανόηση και εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 16 | 0,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 18 | 0,7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 2 | 0,1 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 75 | 3 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές εξετάζονται προφορικά και υπό προϋποθέσεις με την κατάθεση γραπτής εργασίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Wild E., & Moller J, Παιδαγωγική Ψυχολογία, επιμ. – μτφρ. Μαρία Ράντζου & Πελαγία Κογκούλη, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2017.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Καψάλης, Αχ. Παιδαγωγική Ψυχολογία, εκδ. Αφοί Κυριακίδη Α.Ε., Θεσσαλονίκη 2019.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-10-2020