Τίτλος | Εκκλησία και σχολική παιδεία / Greek Orthodox Church and School Education |
Κωδικός | 2256 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Διονύσιος Βαλαής |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600019512 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2023-2024)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Χειμερινή | - | 3 |
Τίτλος | Εκκλησία και σχολική παιδεία |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600165354
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Θεολογική |
Όροφος | Όροφος 2 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Β (97) |
Ημερολόγιο | Τρίτη 15:00 έως 18:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165354
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση των διαλέξεων οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- αναλύουν τις πηγές της ελληνικής σχολικής παιδείας κατά την οθωμανική περίοδο
- προσδιορίζουν τη συμβολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην ελληνική σχολική παιδεία
- αξιολογούν τα σύγχρονα εκπαιδευτικά ζητήματα
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό εξετάζονται τα ακόλουθα θέματα:
• Η κατάσταση της ελληνικής σχολικής παιδείας κατά την περίοδο 1453-1821
• Σχολές της Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως
• Σχολές Πατριαρχικών Σταυροπηγιακών Μονών
• Επαρχιακές Πατριαρχικές Σχολές
• Σχολές των εκκλησιαστικών επαρχιών του Οικουμενικού Θρόνου
• Ζητήματα ίδρυσης, οργάνωσης και λειτουργίας των ελληνικών σχολείων
Λέξεις Κλειδιά
Ορθόδοξη Εκκλησία, Οικουμενικό Πατριαρχείο, ελληνικά σχολεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Διαφάνειες / Διαδίκτυο
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 26 | 1,0 | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 24 | 1,0 | ✓ | ||
Φροντιστήριο | 13 | 0,5 | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 2 | 0,1 | ✓ | ||
Σύνολο | 75 | 3 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εργασία και γραπτή ή προφορική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βαλαής, Διον., Εκκλησία και σχολική παιδεία επί τη βάσει πατριαρχικών και συνοδικών εγγράφων της περιόδου 1593-1821, εκδ. Μπαρμπουνάκη, Θεσσαλονίκη 2018.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Γριτσόπουλος, Τάσος, Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή, εν Αθήναις 1966-1971, τ.Α΄-Β΄.
• Σκαρβέλη-Νικολοπούλου, Αγγελική, Μαθηματάρια των ελληνικών σχολείων της Τουρκοκρατίας, Διδασκόμενα κείμενα, σχολικά προγράμματα, διδακτικές μέθοδοι. Συμβολή στην ιστορία της νεοελληνικής παιδείας, Σύλλογος προς Διάδοσιν Ωφελίμων Βιβλίων, Αθήναι 1994.
• Χατζόπουλος, Κων., Ελληνικά σχολεία στην περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας (1453-1821), εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1991.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-10-2020