Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕισαγωγή στην Τέχνη της Αγιογραφίας (4ος- 20ος αιώνας) / Introduction to the Art of Hagiography (4th - 20th century)
Κωδικός2259
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓλυκερία Χατζούλη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019515

Πρόγραμμα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2023-2024)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕισαγωγή στην Τέχνη της Αγιογραφίας (4ος- 20ος αιώνας)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600165362

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΘεολογική
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (92)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 12:00 έως 15:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση των διαλέξεων οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: - προσδιορίζουν τη διπλή λειτουργία του χρώματος - αναλύουν τη σημασία και την επιρροή του χρώματος στην αποτύπωση της εικόνας -αξιολογούν τη συμβολή του χρώματος στην εκκλησιολογική διάσταση της εικόνας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων γίνεται μία λεπτομερειακή ανάλυση της λειτουργίας του χρώματος στη Βυζαντινή ζωγραφική. Παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά του βυζαντινού ζωγραφικού συστήματος σε αντιδιαστολή με το ζωγραφικό σύστημα της Αναγεννησιακής ζωγραφικής και δίδονται εξηγήσεις για τον τρόπο της λειτουργίας του χρώματος ως δομικό συστατικό της εικόνας. Σκοπός του μαθήματος είναι να καταλάβουν οι φοιτητές ότι το χρώμα έχει διπλή λειτουργία. Αρχικά δομεί την εικόνα σε επίπεδο προπλασμών, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί ως φως που απορρέει από την ίδια την επιφάνεια της εικόνας συμβάλλοντας ώστε το εικονιζόμενο να έρθει στις χωροχρονικές διαστάσεις των θεατών. Με τον τρόπο αυτό το χρώμα συμβάλλει στην εκκλησιολογική διάσταση της εικόνας.
Λέξεις Κλειδιά
Τέχνη Αγιογραφίας, Ζωγραφική (4ος- 20ος αιώνας) /
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων341,4
Εξετάσεις20,1
Σύνολο753
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Π. Βοκοτόπουλος, Ελληνική Τέχνη. Βυζαντινές Εικόνες, έκδ. Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1995 P. Vokotopoulos, Greek Art. Byzantine Icons, ed. Editions of Athens, Athens 1995
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-10-2020