Τίτλος | Εικονομαχία:Ιστορία και Τέχνη / Iconoclasm: History - Art |
Κωδικός | 2114 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ευαγγελία Αμοιρίδου |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 60005608 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2023-2024)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Εαρινό | - | 3 |
Τίτλος | Εικονομαχία:Ιστορία και Τέχνη |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600165381
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Εξ αποστάσεως (900) |
Ημερολόγιο | Δευτέρα 16:00 έως 19:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165381
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές είναι σε θέση να:
-Κατηγοριοποιούν και περιγράφουν τα εκκλησιαστικά προβλήματα της περιόδου
-Αναλύουν τους παράγοντες που δημιούργησαν ένα μείζον εκκλησιαστικό και κοινωνικό πρόβλημα
-Εξοικειώνονται με τις επιπτώσεις των εκκλησιαστικών προβλημάτων στην καθημερινότητα
-Αξιολογούν τις ερμηνείες του προβλήματος
-Προσεγγίζουν την τέχνη της περιόδου
-Εκτιμούν τη σημασία της ιστορικής έρευνας στον χώρο της θεολογικής επιστήμης
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ένα ιστορικό γεγονός με προεκτάσεις και στην τέχνη. Πώς εκδηλώθηκε η έριδα περί τις εικόνες. Πηγές. Σύνοδοι έγιναν κατά την διάρκειά της. Προβλήματα δημιουργήθηκαν στο σώμα της Εκκλησίας και πώς αυτά επηρέασαν τις σχέσεις της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης με τις άλλες Εκκλησίες. Οι επιπτώσεις της Εικονομαχίας στην εκκλησιαστική τέχνη της περιόδου. Η γραμματεία της περιόδου. Οι νέοι μάρτυρες.
Λέξεις Κλειδιά
Εικόνα, διδασκαλία, εικονομαχία, σύνοδοι, τέχνη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Video-projector, internet
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 25 | 1 | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 11 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 75 | 3 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συγγραφή εργασίας. Παρουσίαση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Φάκελος Βιβλιογραφίας
2.Ch. Delvoye, Βυζαντινή Τέχνη, εκδόσεις Παπαδήμα, Αθήνα 2003.
3.Ιωάννα Στουφή-Πουλημένου, Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία και Τέχνη, εκδόσεις Παρρησία, Αθήνα, 2011.
4.J. Lowden, Πρώιμη Χριστιανική και Βυζαντινή Τέχνη, εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα, 1999.
5.R. Cormack, Byzantine Art, εκδόσεις Oxford University Press, Oxford, 2000.
6.A. Bryer - J. Herrin (επιμ.), Iconoclasm, Birmingham, 1977.
7.Μ. Χατζηδάκης,"Η μεσοβυζαντινή Τέχνη", Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμ. Η΄, Αθήνα.
8.Χ. Μαυροπούλου-Τσιούμη, Βυζαντινή Θεσσαλονίκη, εκδόσεις Ρέκος, Θεσσαλονίκη, 1996.
9.Ε.Κουρκουτίδου-Νικολαΐδου, Περίπατοι στη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη, εκδόσεις Καπόν, Αθήνα, 1997.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-10-2020