Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣύγχρονα Μεγάλα Θρησκεύματα / World Religions
ΚωδικόςΥ505
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτης Παχής
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014898

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 63
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣύγχρονα Μεγάλα Θρησκεύματα
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600165627
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση των διαλέξεων οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: -εξοικειωθούν με το διαφορετικό, -κατανοούν τις βασικές αρχές των θρησκειών του κόσμου, -επικοινωνούν και να συμβιώνουν με τον θρησκευτικά πολιτισμικά άλλον με αλληλοσεβασμό
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γένεση, ιστορική εξέλιξη, διδασκαλία, μύθος, λατρεία, ζωή και κοινωνία των σύγχρονων μεγάλων θρησκευμάτων και πολιτισμών του κόσμου, δηλαδή́ των ινδικών (Ινδουϊσμού, Βουδισμού, Τζαϊνισμού, Σικχισμού), των κινεζικών (Κομφουκισμού, Ταοϊσμού), Θιβετικών (Μπον και Λαμαϊσμού) και των ιαπωνικών (Σιντοϊσμού και ιαπωνικού́ Βουδισμού). Ειδική αναφορά γίνεται στο Ισλάμ: γένεση, εξέλιξη, κλάδοι, διδασκαλία, δομή της ισλαμικής κοινωνίας, σύγχρονοι θρησκευτικοί και πολιτικοί προβληματισμοί.
Λέξεις Κλειδιά
Γένεση, ιστορική εξέλιξη, διδασκαλία, μύθος, λατρεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση Power-points κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του εξαμήνου. Συνεργασία με φοιτητές μέσω E-Mails
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις652,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών130,5
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις είναι γραπτές ή προφορικές ή σε μορφή εργασιών. Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογίζεται στην τελική αξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γρ. Ζιάκα, Θρησκείες και Πολιτισμοί της Ασίας, Θεσσαλονίκη: Εκδίσεις ΠΑΜΑΚ, 2016.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Π.Παχής, Θρησκείες της Ανατολής, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κορνηλίας Σφακιανάκη, 2005. Κατασευάζοντας τη Θρησκεία (μετ. Δ. Ξυγαλατάς. Επιμ. Π.Παχής), Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Βάνιας, 2003.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-10-2020