Τίτλος | Κοράνιο και Ερμηνείες I (Κλασσικά Tafsir) / Qur’an and Commentaries (Classical Tafsir Formation) |
Κωδικός | Υ102 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Μαρίνα άννα Πυροβολάκη |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600012619 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 72
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 1 | 1 | 5 |
Τίτλος | Κοράνιο και Ερμηνείες I (Κλασσικά Tafsir) |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600165630
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165630
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: https://qa.auth.gr/el/class/1/600165630
- eLearning:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία)
- Άλλη / Άλλες (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για την εγγραφή αλλά για να μπορέσουν οι φοιτητές να ανταπεξέλθουν επιτυχώς στις απαιτήσεις του μαθήματος απαραίτητη είναι η παράλληλη φοίτηση και πρόοδος στα αραβικά Ι.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
-Κατονομάζουν και αναπαράγουν τα γράμματα του αραβικού αλφαβήτου σε όλες τους τις μορφές
-Αναγνωρίζουν και χρησιμοποιούν τα διακριτικά σημάδια απαραίτητα για την ανάγνωση του Κορανικού κειμένου
-Διαβάζουν τις πρώτες λέξεις και τα πρώτα κορανικά εδάφια που διδάχτηκαν στην τάξη
-Περιγράφουν την δομή του Κορανικού κειμένου και την ιστορία του
-Αναλύουν την σύγχρονη επιστημονική έρευνα σχετικά με την κωδικοποίηση του κορανικού κειμένου
-Διαβάζουν εισαγωγικά άρθρα για το Κοράνιο
-Συνοψίζουν την ιστορία της γέννησης της εξηγητικής παράδοσης (ταφσίρ)
-Εξασκούν την δημόσια ομιλία
-Χρησιμοποιούν την ακαδημαϊκή γραφή και ανεξάρτητη έρευνα
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα είναι μια εισαγωγή, πρώτον, στο Κορανικό κείμενο στα αραβικά και στην ερμηνεία των εννοιών του σε άλλες γλώσσες, και δεύτερον, στην ανάπτυξη της επιστήμης των κορανικών ερμηνειών στα αραβικά (al-tafsīr) καθώς και σε άλλων παρεμφερων γνωσιακών τομέων (al-‘ulūm al-qurāniyya) κατά την πρώιμη και διαμορφωτική περίοδο. Οι φοιτητές εισάγονται στην ιστορία και δομή του κειμένου καθώς και στα ακαδημαϊκά ερωτήματα που απασχολούν τους μελετητές του. Επίσης γνωρίζουν τους πρώτους σχολιαστές/εξηγητές (mufassirūn) και τις ποικίλες μορφές των πρώτων ερμηνειών.
Λέξεις Κλειδιά
Βιβλική Παράδοση, Ιερά Κείμενα, Κοράνιο, ερμηνευτική παράδοση, ταφσίρ, ερμηνείες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Podcast
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Διαδικτυακές και ηλεκτρονικές πηγές, βίντεο, podcast, audio μέσω του elearning και εργασίες κατατίθονται και οι φοιτητές λαβαίνουν εξατομικευμένη αξιολόγηση ηλεκτρονικά. Οι διαδικτυακές τάξεις zoom στην διδασκαλία εξ αποστάσεως επιτρέπουν στους φοιτητές να εξασκήσουν ενεργά σε όλες τις ικανότητες. Όλη η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσα από πανεπιστημιακές ηλεκτρονικές πλατφόρμες SIS, elearning, webmail και την ιστοσελίδα του Τμήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 45 | 1,8 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σεμινάρια | 20 | 0,8 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 40 | 1,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 18 | 0,7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 2 | 0,1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις εχουν πάντα ένα προφορικό στοιχείο και μπορεί να είναι και γραπτές. Προεραιτικές γραπτές εργασίες είναι απαλλακτικές για μέρος του βαθμού. Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη συνυπολογίζεται στην τελική αξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
- Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Το ιερό Κοράνιο, μετάφραση Γεράσιμος Πεντέκης και φιλολογική ομάδα Κάκτου
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-10-2020