Τίτλος | Μουσουλμανική Παράδοση ΙΙ (Sunna) / Μuslim Tradition II (Sunna) |
Κωδικός | Υ303 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Αγγελική Ζιάκα |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600012638 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 71
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 3 | 2 | 5 |
Τίτλος | Μουσουλμανική Παράδοση ΙΙ (Sunna) |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600165650
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165650
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
-προσεγγίσουν τις κανονικές συλλογές των λόγιων του Προφήτη Μωάμεθ (χαντίθ)ανάλογα με τα θέματα που ερευνούν
-εμβαθύνουν στα παραδείγματα που επεξηγούν την ορολογία στα αραβικά των διαφόρων επιπέδων αξιοπιστίας των χαντιθ
-διαβάζουν στα αραβικά σύντομα χαντιθ που διδάχτηκαν στην τάξη
-τα μεταφράζουν αναγνωρίζοντας τις γραμματικές και συντακτικές δομές που έχουν διδαχθεί στο μαθήματα της αραβικής γλώσσας Ι, ΙΙ, και ΙΙΙ
-περιγράφουν την δομή των συλλογών σε ένα πιο σύνθετο επίπεδο
-διαβάζουν με σχετική ευχέρεια ξενόγλωσση έρευνα στο θέμα και την ορολογία
-σέβονται την ετερότητα και συνυπάρχουν σε ομάδες διαθρησκειακής σύνθεσης
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της ιστορικής, μεθοδολογικής και ερμηνευτικής εξέλιξης των κύριων κειμένων της Μουσουλμανικής Παράδοσης (Sunna), με έμφαση στις συλλογές με λόγια του Προφήτη Μωάμεθ (ḥadīth) και τον ρόλο τους στην διαμόρφωση του Ισλαμικής Νομολογίας (fiqh) και της Ισλαμικής Θεολογίας ('ilm al-Kalām) κατά την κλασσική και μέση περίοδο. Οι φοιτητές εμβαθύνουν στην σπουδή των κανονικών συλλογων ḥadīth και την διαφοροποίηση μεταξύ σουνιτικών και σιιτικών συλλογών, και ζητήματα κανονικότητας και ορθοπραξίας
Λέξεις Κλειδιά
ισλαμ, Κοράνιο, Σουννα, Παράδοση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση Power Points κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. συνεργασία με τους φοιτητές μέσω E-Mails.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 65 | 2,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 40 | 1,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 18 | 0,7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 2 | 0,1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις είναι γραπτές, προφικές ή σε μορφή εργασιών. Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη συνυπολογίζεται στην τελικ΄ηαξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΡΑΒΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ, ΠΩΣ Η ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ, KENNEDY HUGH
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Πανεπιστημιακές Σημειώσεις
• Siddiqi, M .Z., Hadith literature: its origin, development, special features and criticism (Cambridge: 1993
• Shah, M. (ed.), The Hadith: Articulating the Beliefs and Constructs of Classical Islam, 4 vols., London 2009
• Dickinson, Eerik. An Introduction to the Science of the Ḥadīth (Kitāb Maʿrifat anwāʿ ʿilm al-ḥadīth) Ibn al-Ṣalāh al-Shahrazūrī (Reading: Garnet Publishing Limited, 2006)
• Juynboll, G. H. A., Muslim tradition: studies in chronology, provenance and authorship of early Hadith, Cambridge: 1983.
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-10-2020