Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜουσουλμανική Παράδοση ΙΙ (Sunna) / Μuslim Tradition II (Sunna)
ΚωδικόςΥ303
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜαρίνα άννα Πυροβολάκη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012638

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 71
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜουσουλμανική Παράδοση ΙΙ (Sunna)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600165650
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: -προσεγγίσουν τις κανονικές συλλογές των λόγιων του Προφήτη Μωάμεθ (χαντίθ)ανάλογα με τα θέματα που ερευνούν -εμβαθύνουν στα παραδείγματα που επεξηγούν την ορολογία στα αραβικά των διαφόρων επιπέδων αξιοπιστίας των χαντιθ -διαβάζουν στα αραβικά σύντομα χαντιθ που διδάχτηκαν στην τάξη -τα μεταφράζουν αναγνωρίζοντας τις γραμματικές και συντακτικές δομές που έχουν διδαχθεί στο μαθήματα της αραβικής γλώσσας Ι, ΙΙ, και ΙΙΙ -περιγράφουν την δομή των συλλογών σε ένα πιο σύνθετο επίπεδο -διαβάζουν με σχετική ευχέρεια ξενόγλωσση έρευνα στο θέμα και την ορολογία -σέβονται την ετερότητα και συνυπάρχουν σε ομάδες διαθρησκειακής σύνθεσης
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της ιστορικής, μεθοδολογικής και ερμηνευτικής εξέλιξης των κύριων κειμένων της Μουσουλμανικής Παράδοσης (Sunna), με έμφαση στις συλλογές με λόγια του Προφήτη Μωάμεθ (ḥadīth) και τον ρόλο τους στην διαμόρφωση του Ισλαμικής Νομολογίας (fiqh) και της Ισλαμικής Θεολογίας ('ilm al-Kalām) κατά την κλασσική και μέση περίοδο. Οι φοιτητές εμβαθύνουν στην σπουδή των κανονικών συλλογων ḥadīth και την διαφοροποίηση μεταξύ σουνιτικών και σιιτικών συλλογών, και ζητήματα κανονικότητας και ορθοπραξίας
Λέξεις Κλειδιά
ισλαμ, Κοράνιο, Σουννα, Παράδοση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση Power Points κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. συνεργασία με τους φοιτητές μέσω E-Mails.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις652,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών180,7
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις είναι γραπτές, προφικές ή σε μορφή εργασιών. Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη συνυπολογίζεται στην τελικ΄ηαξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΡΑΒΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ, ΠΩΣ Η ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ, KENNEDY HUGH
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Πανεπιστημιακές Σημειώσεις • Siddiqi, M .Z., Hadith literature: its origin, development, special features and criticism (Cambridge: 1993 • Shah, M. (ed.), The Hadith: Articulating the Beliefs and Constructs of Classical Islam, 4 vols., London 2009 • Dickinson, Eerik. An Introduction to the Science of the Ḥadīth (Kitāb Maʿrifat anwāʿ ʿilm al-ḥadīth) Ibn al-Ṣalāh al-Shahrazūrī (Reading: Garnet Publishing Limited, 2006) • Juynboll, G. H. A., Muslim tradition: studies in chronology, provenance and authorship of early Hadith, Cambridge: 1983.
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-10-2020