Τίτλος | Κορανική και βιβλική προφητική παράδοση / Qur’anic and Biblical Prophetic Tradition |
Κωδικός | Υ701 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Τιμολέων Γαλάνης |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600012726 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 39
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 7 | 4 | 5 |
Τίτλος | Κορανική και βιβλική προφητική παράδοση |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600165652
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165652
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
- Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα:
- γνωρίσουν τα βασικά βιβλικά και κορανικά παράλληλα κείμενα και τις κύριες προφητικές φυσιογνωμίες που μοιράζονται οι τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες
- μάθουν διάφορους τρόπους έρευνας και συλλογής ιστορικών πληροφοριών από την ιουδαϊκή, χριστιανική και μουσουλμανική θρησκευτική παράδοση.
- εξασκηθούν στην ανάλυση και την ερμηνεία κειμένων και αρχαιολογικών ευρημάτων που είναι φορείς θρησκευτικών μηνυμάτων
- εξοικειωθούν με την συγκριτική έρευνα των θρησκευτικών παραδόσεων και την αλληλεπίδραση τους.
- ευαισθητοποιηθούν για τον ρόλο και την σημασία των ιερών τόπων και των θρησκευτικών μνημείων στην ιστορική έρευνα των θρησκειών.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βίβλος και Κοράνιο είναι ιερά κείμενα, τα οποία εμφανίζουν έναν αρκετά μεγάλο αριθμό κοινών ή παρόμοιων παραδόσεων. Στις παράλληλες αυτές παραδόσεις, γνωστές με τον όρο "Isra΄iliyat", πρωταγωνιστούν θρησκευτικές προσωπικότητες που χαρακτηρίζονται ως προφήτες και απεσταλμένοι. Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση του κοινού αυτού υλικού μέσα από την διερεύνηση των όρων προφήτης και προφητεία, τόσο στο βιβλικό, όσο και στο κορανικό υλικό, στο πλαίσιο που διαμορφώνει η βιβλική και κορανική αντίληψη της ιστορίας ως θείας αποκάλυψης. Παράλληλα, επιδιώκεται η κατανόηση του προφητικού φαινομένου στην Αρχαία Εγγύς Ανατολή με παραδείγματα από τις προφητείες της Μεσοποταμίας (Μάρι, Ασσυρία), από το άμεσο περιβάλλον του αρχαίου Ισραήλ (Συρία, Υπεριορδανία, Παλαιστίνη), καθώς και από την προϊσλαμική Αραβία. Δεν παραλείπεται η διερεύνηση της παρουσίας του ιουδαϊκού και του χριστιανικού θρησκεύματος στην προϊσλαμική, αραβική χερσόνησο, καθώς και του φαινομένου της λατρείας του θεού Ραχμανάν, όπως μαρτυρείται στις επιγραφές της Νότιας Αραβίας (Υεμένη). Τέλος, εξετάζονται οι Προφητικές Αλυσίδες (Qisas al-Anbiya) και οι γνωστές επτά παραδειγματικές ιστορίες του Κορανίου (mathani), στις οποίες συνυπάρχουν, οι αμιγώς αραβικές, προφητικές παραδόσεις με διηγήσεις προφητών, γνωστών από την Βίβλο. Στο πλαίσιο της διδασκαλίας διοργανώνονται επισκέψεις σε μνημεία που σχετίζονται με το περιεχόμενο του μαθήματος, όπως το Γενί τζαμί της Θεσσαλονίκης.
Λέξεις Κλειδιά
Κοράνιο, Βίβλος, Προφήτες, Ερμηνεία,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Ήχος
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση PowerPoint κατά τη διάρκεια των διαλέξεων και emails κατά την επικοινωνία των φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 42 | 1,7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Φροντιστήριο | 4 | 0,2 | ✓ | ✓ | |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 12 | 0,5 | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 25 | 1 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπη εργασία, προφορικές ή γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Robert G. Hoyland, Η Αραβία και οι Άραβες, Αθήνα, ΒΙΒΛΙΟΠΟΛΙΣ ΑΕΒΕ, 2009.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, ΚΟΡΑΝΙΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΑΘΗΝΑ, ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ, 1992.
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-10-2020